ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בג"צ דורש לבדוק: האם מפלים את החרדים ב"מחיר למשתכן"

את התשובות אמורים המשרדים הממשלתיים להעביר לבג"צ עד ליום חמישי הבא, ארבעה ימים לפני סגירת ההרשמה להגרלה הגדולה

בג"צ דורש לבדוק: האם מפלים את החרדים ב"מחיר למשתכן"
בחדרי



שופטת בג"צ הוציאה אתמול החלטה כי על משרדי האוצר והשיכון להגיב לעתירה עד ליום חמישי הקרוב, ארבעה ימים לפני מועד סגירת ההגרלה הגדולה על 12 אלף יח"ד, ובו עליהם לנמק את פשר האפליה, כך דיווח סופר המודיע יעקב רייניץ.

עו"ד נתן רוזנבלט הגיש את העתירה לבג"צ בעקבות הדרת הציבור החרדי דה-פקטו ממחיר למשתכן, שכן רוב הציבור נרשם בסדרה ב' שכעת נעולה בפניהם, למעט 68 יח"ד בבית שמש.

יומיים לפני הגשת העתירה, שלח רוזנבלט מכתב דחוף למשרד השיכון ובו דרש מהם לפתוח את ההגרלה גם לזכאי סדרה ב', וציין

בפניהם כי באם לא יענו לדרישתו יערער על כך לבג"צ. במשרד השיכון הגיבו בלאקוניות לדרישה, אך במקביל מיהרו להוציא באישון ליל הודעה בהולה לעיתונות ובו הודיעו על שלושה שינויים בתוכנית.

השינוי הראשון: הבטחה כי ההגרלה הבאה תתקיים בנובמבר ותכלול גם את סידרה ב'; השינוי השני: חובה להירשם לסדרה ב' עד 24/9/17 (בעוד כשבועיים); והשלישי: לאחר מועד זה אין יותר הרשמה עד להודעה חדשה בנושא (לתשומת לב הזוגות שטרם נרשמו). במשרד השיכון קיווי באמצעות הודעה זו להקדים רפואה למכה ולאותת לבג"צ לדחות את העתירה, שכן בכוונתם בכל מקרה לפתוח את ההגרלות הבאות גם לזכאי סדרה ב'.

אולם רוזנבלט דחה את ההודעה הזו וציין בעתירה "כי לא יהא זה ניחוש פרוע להניח כי הודעה כה דרמטית, היוצאת באישון לילה ממשרד, אשר הוכיח את יכולתיו התקשורתיות (כל ההודעות החשובות הקודמות יצאו בכל רעש גדול בפריים טיים), איננה מקרית. וכי היא נועדה להקדים את העתירה דנן. לאמר: הנה דאגנו גם לסדרה ב'. אך העותר יטען כי אין כאן מענה אמיתי כי אם כסות עיניים".

לדבריו, "אין להאמין יותר להבטחות שווא אלו. גם בהגרלה הקודמת הובטח חגיגית לעותר (ובאמצעותו לכל כלי התקשורת החרדית), כי ההגרלות הבאות תיפתחנה גם לסדרה ב'. והנה: לא דובים ולא יער.

"שנית, אף הודעה זו איננה חוקית. קביעה שרירותית כי הארץ תתחלק רק בין מי שיספיק להירשם עד תאריך מסוים ולאחריו לא תישאר למאחרים כלום – היא בלתי חוקתית.

"שלישית, אף אם נניח כי הקביעה היא חוקית, עדיין אין זה במתחם הסבירות לקבוע תאריך כה קצר של תוך שבועיים להרשמה. מה יעשה מי שנמצא כעת בחו"ל למשל? ומה יעשה מי שיתחתן מאוחר יותר? ומה דינו של מי שספון בבית תלמודו ואיננו מעודכן בחדשות?

"רביעית, ההגרלות הבאות תהיינה מאוחרות מאוד. כלומר: הדירות בהגרלה הראשונה אמורות להימסר בעוד כשנתיים – שלוש. בהגרלה השנייה כבר מדברים על ארבע – חמש שנים. ובהגרלה השלישית

סביר להניח כי מדובר במועדים מרוחקים עוד יותר. אין איפה יחס אקוויוולנטי בין ההגרלות.

"חמישית והיא העיקר: אנו מבקשים לפתוח את ההגרלה השנייה כאן ועכשיו! אין זה הגיוני ו/או מוסרי לבצע מחטף של חלוקת עיר מכובדת (12.000 יח"ד זה יותר ממה שיש בעיר מגוריי – מודיעין עילית, בה מתגוררים כ60.000 תושבים). בלי קשר לשאלה האם העיר הבאה תתחלק בשוויוניות".

בעתירה מציין רוזנבלט כי כבר היה בעבר תקדים של ביטול הכללים בתכנית "מחיר למשתכן". היה זה לפני כחמש שנים או אז עתרו לבית המשפט שורה של חברי כנסת, נבחרי ציבור וגופים נוספים כנגד שר השיכון דאז, הרב אריאל אטיאס. טענתם הייתה, כי התבחינים לתכנית "מחיר למשתכן" כפי שקבע אותם שר השיכון, אשר כללו וותק בנישואין ומספר ילדים, הפלו לטובה את המגזר החרדי, ומשכך ביקשו לפסול את התבחינים.
בנייה קבלנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד