י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בדיקת 'בחדרי חרדים': ח"כים חרדים חתמו על תמיכה בבניה ביו"ש – שרי 'הבית היהודי' סירבו

האם בניגוד להצהרות מפלגתם, שרי 'הבית היהודי' אינם תומכים בקידום הבניה ביו"ש? יוזמה להחתמת שרים וח"כים לקידום בניית ישוב חדש בסמוך למעלה אדומים זכתה לסירוב מפתיע משרי 'הבית היהודי' • תגובתם: "שרים לא חותמים על עצומות"

השרים בנט ואריאל במליאה. צילום: פלאש 90
השרים בנט ואריאל במליאה. צילום: פלאש 90



מי תומך בקידום הבניה ביו"ש הפוליטיקאים הדתיים או הפוליטיקאים החרדים? סוגיית הקפאת הבניה והסדרת יישובים ביהודה ושומרון, עולה לכותרות לעיתים קרובות. שרי הבית היהודי, נפתלי בנט, איילת שקד ואורי אריאל, התבטאו לא אחת בחריפות ותקפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקפאת הבניה בהתיישבות ביו"ש.

אך מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה, כי בעוד ח"כים חרדים בהם גם השר לשירותי דת דוד אזולאי מש"ס חתמו על מכתב תמיכה בבניית העיר העתידית גבעת אדומים, דווקא שרי הבית היהודי נפתלי בנט, איילת שקד, אורי אריאל וכן סגן שר הביטחון אליהו בן דהאן, שחרטו על דגלם את קידום ההתיישבות היהודית בכל חלקי הארץ, סירבו לחתום על המכתב.

בשנה האחרונה, פעלו נציגים של 'קרן ירושלים המאוחדת' כדי להחתים חברי כנסת על תמיכתם בביצוע החלטת ממשלת ישראל מיום 31/01/1984 לבנות את מיזם 'מצפה יהודה – גבעת אדומים' הסמוכה למעלה אדומים ואשר קרקעותיה רשומות בבעלות יהודית פרטית ומצויה בתוך גושי התיישבות הנהנים מהסכמה מקיר לקיר ומקונצנזוס לאומי רחב וחוצה מפלגות.

על המכתב חתמו ארבעים ח"כים מכל סיעות הבית, בהם גם ח"כים מהליכוד, הבית היהודי, כולנו, ישראל ביתנו, ואף מהמחנה הציוני ויש עתיד. כאמור, לצד חברי הכנסת, חתמו על מכתב התמיכה גם שרי הליכוד והשר דוד אזולאי מש"ס, אך שרי הבית היהודי דחו את אנשי 'קרן ירושלים המאוחדת'.

במענה לפניית בחדרי חרדים, נמסר בתגובה מלשכת שר החינוך נפתלי בנט: "שר החינוך לא חותם על עצומות". מלשכת שרת המשפטים איילת שקד נמסר בתגובה: "השרה תומכת במהלך, אך אינה חותמת על עצומות". תשובה דומה התקבלה גם מלשכת שר החקלאות אורי אריאל: "שרים לא חותמים על עצומות. כח"כ וכשר שיכון טיפל ודחף את זה".

ומי השרים שכן חתמו ותמכו? השרים: איוב קרא, דוד אזולאי, אופיר אקוניס, זאב אלקין, מירי רגב, חיים כץ וצחי הנגבי.

מתוך השרים והח"כים החרדים, אלו חתמו ותמכו בעצומה: יעקב מרגי, מיכאל מלכיאלי, יעקב אשר, אורי מקלב, מנחם אליעזר מוזס, יואב בן צור, יצחק ועקנין, יגאל גואטה, סגן השר מאיר פרוש וכאמור השר דוד אזולאי.

הפוליטיקאים החרדים שלא חתמו: סגן השר איציק כהן, משה גפני ויעקב ליצמן.

כאמור, מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי בעוד השרים והח"כים מהליכוד ומש"ס עשו צעד מעשי בתמיכה בבניה ביו"ש - דווקא שרי 'הבית היהודי' מצאו תשובות מתחמקות והסירו את עול ההתיישבות מעל גבם.
הבנייה ביהודה ושומרון הבית היהודי עצומה בדיקת בחדרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד