י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סקר: מה חושב הציבור על המשחקים בשבת

מכון סמית' ערך סקר בעקבות סערת הכדורגל בשבת • 58% מצהירים כי גם אם המשחקים יתקיימו רק בימות החול הם ימלאו את היציעים ואת טבלות הרייטינג בטלוויזיה • סמוטריץ' בתגובה: "אעשה כל אשר ביכולתי על מנת שהחלטה רעה כזו לא תעבור"

צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay



על רקע שתיקת הפוליטיקאים החרדים - למרות חשיפת העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה להסדיר חוקית את הכדורגל בשבת ולהתיר באופן גורף את הענף כולו - סקר שערך מכון סמית' עבור 'התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית' המתפרסם הבוקר, קובע כי 63% מכלל האוכלוסייה היהודית הבוגרת סבורים כי יש להתחשב בשחקני הכדורגל שומרי השבת ולא לקיים את המשחקים עד לאחר צאת השבת.

הסקר מפריך בעצם את הטענה הרווחת בציבור, כי משחקי הכדורגל בשאר ימי השבוע אינם לרוח הציבור, היות והיציעים יהיו ריקים וכך גם הרייטינג בטלוויזיה ירד, ומוכיח לטוענים הללו, כי יש להתחשב בשחקנים ובאוהדים שומרי השבת ולהימנע מחילולה באמצעות המשחקים, שכן מהסקר עולה עוד, כי 58% מהמשיבים סבורים שיש להתחשב באוהדי הכדורגל שומרי השבת ולדחות את המשחקים.

נתון מעניין העולה מן הסקר, הוא כי למרות ש-59% מכלל המשיבים המייצגים את דעת האוכלוסייה נהנים מהמצב הנוכחי של המשחקים בעצם יום השבת, 58% מהם טוענים כי גם אם משחקי הכדורגל יתקיימו רק בימי החול הם יצפו בהם.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מ'הבית היהודי' הגיב לתוצאות הסקר: "הסקר קובע בבירור שרוב העם תומך במאבקם של שחקני הכדורגל ובני משפחותיהם לשמור את השבת. לא יעלה על הדעת שבמדינה יהודית יעמידו אנשים בפני שתי אופציות או לשמור את השבת או להתפרנס. אני קורא לחבריי השרים וחברי הכנסת לעמוד על הזכות הבסיסית של השחקנים לנוח בשבת, וזאת בהתאם לסעיף מפורש בהסכמים הקואליציוניים שלא נפגע בשומרי שבת ובפרנסתם".

סמוטריץ' מגלה בתגובתו: "אתמול נפגשתי עם השחקנים בכנסת והגישו לי את העצומה עליה חתמו מאות שחקנים הקוראת לראש הממשלה לא לכפות עליהם את קיום המשחקים בשבת. הבטחתי להם שאעשה כל אשר ביכולתי על מנת שהחלטה רעה כזו לא תעבור".

"אם ההתאחדות לכדורגל החליטה להזיז את המשחקים המרכזיים משבת לימים ראשון שני אך ורק משיקולי רייטינג", אומר סמוטריץ', "אין שום היגיון ואין שום הצדקה מוסרית לכפות על קיום יתר המשחקים בשבת עצמה בניגוד לאמונתם של השחקנים ובניגוד לזכויותיהם המוקנות להם על פי חוק שעות עבודה ומנוחה".
סקר מכון סמית סערת הכדורגל בשבת בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד