כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לאחר סערת הדו"ח על דוכן התפילין ראש העיר הגיע לפגישת פיוס • צפו

לאחר הסערה שהתעוררה ביום שישי בעקבות מתן דו"ח לחסיד חב"ד שהניח תפילין לעוברים ושבים בעיר הרצליה, הגיע הבוקר ראש העיר לפגישת פיוס, ביטל את הדו"ח התנצל וכתב לרבי מכתב • המכתב המלא

לאחר סערת הדו"ח על דוכן התפילין ראש העיר הגיע לפגישת פיוס • צפו
.

 


ראש עיריית הרצליה משה פדלון הגיע הבוקר (שני) למעונו של הרב הלפרין מלווה בסגניתו ומ"מ גב' מאיה כץ, יו"ר ש"ס משה ועקנין, חבר הנהלת העירייה וסגן ראש העיר לשעבר מר צבי וייס ועוזריו האישיים.

ראש העיר הכריז על ביטול הקנס והסביר שהיתה אי הבנה, הביע את צערו ולקח באומץ אחריות על התקרית, הכריז שהוא מוקיר את פעילות חב"ד והעומד בראשה ומברך על המשך הפעילות ברחבי העיר עד עתה.

ראש העיר כתב מכתב לרבי מליובאוויטש והכניס את מכתבו ל"פקס הרוחני" - אגרות קודש ושמח מאוד בתוכן התשובה שהוסברה על ידי הרב הלפרין.

הרב הלפרין בירך את ראש העיר בהמשך הצלחה והודה לו על פועלו הרב למען כל תושבי העיר ללא יוצא מן הכלל. הפגישה הסתיימה בחיבוק ובאמירת 'יחי אדוננו' על ידי ראש העיר והנוכחים.

הפיוס החל כבר אמש (ראשון), כאשר ראש העיר השתתף בשמחת הכנסת ספר תורה לקהילת חב"ד בעיר, שם התקבל בכבוד רב.

כזכור, ביום שישי דווח ב'בחדרי חרדים', כי חב"דניק שהציב דוכן להנחת תפילין בהרצליה, נקנס ב-730 שקלים בשל 'הפרעה לסדר הציבורי'.

יוסף יצחק אמיתי, הוא חסיד חב"ד שבכל בוקר יום שישי פורס דוכן ליד בית חב"ד ברחוב קהילת ציון בהרצליה.

בשישי האחרון הדוכן לא מצא חן בעיני אחד מפקחי העירייה והוא דרש ממנו לפרק את הדוכן, בטענה שהינו מטריד את העוברים ושבים. לאחר שאמיתי סירב להסתלק, הפקח העניק לו דו"ח וקנס בסך 730 ש"ח.

בדברי ההסבר לדו"ח כתב הפקח: "הנ"ל התבקש מספר פעמים לפנות את השולחן עם התפילין, אך הוא לא הסכים להתקפל מהמקום. כמו כן מטריד עוברי אורח בזה שמבקש מהם להניח תפילין".

בדו"ח צוין עוד כי "הוא התבקש להציג תעודה מזהה, אך סירב לכך. לכן נאלצנו להזמין ניידת על מנת שימסור את פרטיו".

בראיון שהעניק הרב ישראל הלפרין ל'בחדרי חרדים', לאחר המקרה, אמר כי "שלושים שנה ויותר אנחנו פה. אני מניח תפילין לעם ישראל, ונמשיך לעשות זאת, זה לעולם לא הפריע לאיש, אפילו נבחרתי ליקיר העיר על ידי מאות איש".

על התגלגלות הפרשה סיפר הרב: "שבוע שעבר הגיע לפה פקח שהוא עצמו נוהג להניח תפילין אצלינו וסיפר לנו שראש העיר הודיע על שינוי מדיניות, ועל כך שאסור לנו להציב דוכן. הבוקר הגיע פקח ונתן לנו קנס.

"מאז", הוסיף הרב, "יש עלייה לרגל של אנשים לא דתיים שבאים לחזק ולמחות נגד המעשה. היה מבוגר אחד שהגיע ואמר לי שהיה באושוויץ והניחו לו תפילין, הוא היה בוורשה ביקר שם, וחב"דניק הניח לו תפילין. השלטון הפולני מעודד את זה. אז פה לא? מזל שנתנו לנו ללכת עם זקן".

באשר לדו"ח אמר הרב: "נשמור את הדו"ח לגאולה, ועלינו לומר עליו: 'אשרינו שנתפסנו על דברי תורה".

בתוך כך, כבר ביום שישי הודיע ראש עיריית הרצליה לח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס כי הדו"ח שניתן לשליח חב"ד שהניח לאנשים תפילין, יבוטל לאחר שתוגש בקשת ערעור.

כמו כן, הבהיר ראש העיר שאין לעירייה עניין נגד חסידות חב"ד ויפעל בתיאום עם שליחי חב"ד להסדרת הדוכנים להנחת תפילין ברחבי העיר מבלי לפגוע בשגרת חיי התושבים.

יחד עם זאת, הבהיר ראש העיר, שאין לו אף דבר נגד שליחי חב"ד, וישמח שיגיעו להסכמה עם העירייה על מיקום הצבת הדוכנים להנחת תפילין בעיר, בכדי שלא לפגוע בשגרת החיים של תושבי העיר.

סגן השר פרוש תקף את המעשה ואמר כי "אני מאד מקווה ורוצה להאמין שההתנהלות של הפקח בהרצליה זו פרי יצירה עצמית ולא קשורה למדיניות. אין ולא יכולה להיות מדיניות של הממסד לאסור ח"ו הנחת תפילין של איש לרעהו. זו הייתה המדיניות ברוסיה הקומוניסטית של פעם. אנחנו לא שם".


אגף הסניפים של צעירי אגודת חב"ד, האחראיים לפעילות בתי חב"ד בישראל, הגיבו על התקרית בהרצליה: "קשה להאמין כי מכל המקומות בעולם בהם יציעו היום שליחי חב"ד ליהודים להניח תפילין ולהתחבר למסורת אבותיהם, דווקא במדינת היהודים יגרור הדבר דו"ח או העמדה למשפט. לא בניו יורק, לא בכיכר האדומה, לא בלונדון ולא למרגלות מגדל אייפל. רק בהרצליה, עיר ואם בישראל".

״כבר 50 שנה שדוכני התפילין שיזם הרב מליובאוויטש הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף היהודי והישראלי ובלתי יעלה על הדעת כי רגע לפני פרוס שנה חדשה יינתן דו"ח לחסיד שכל 'פשעו' החמור הוא הצעה להניח תפילין ליהודים. שליחי ותלמידי חב"ד המסורים ימשיכו להנגיש את היהדות וערכיה לכל יהודי במאור פנים ובאדיבות, ולקיים גשר בין כל חלקי העם".

כאמור, הבוקר התפייס ראש העיר עם הקהילה ואף כתב מכתב לרבי מליובאוויטש.

 

מכתב ראש העיר לרבי




ראש עיריית הרצליה חבד דוכן תפילין פגישת פיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד