א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

בג"ץ השבת: הח"כים החרדים מפתיעים ומפרגנים לכץ

הח"כים החרדים מגיבים להחלטת בג"ץ שדחה את העתירה הדורשת להפעיל מהמדינה להתיר הפעלת ציבורית בשבת • גפני: ""פסק הדין לא התקבל בהפתעה, זה היה ברור לחלוטין • מקלב: "העתירה הייתה למטרות פופוליסטיות ורק להרבות מחלוקת"

בג"ץ השבת: הח"כים החרדים מפתיעים ומפרגנים לכץ
ח



הח"כים החרדים מגיבים להחלטת בג"ץ שדחה את העתירה הדורשת להפעיל מהמדינה להתיר הפעלת ציבורית בשבת.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הגיב על הפסיקה: "פסק הדין לא התקבל בהפתעה, זה היה ברור לחלוטין. היו ניסיונות רבים של קבוצות כאלה ואחרים להעביר הצעת חוק שתהיה תחבורה ציבורית בשבת, היה ברור שבית המשפט לא יכול להיעתר לבקשה הזאת והוא עשה את זה בצורה הטובה ביותר במקרה הנוכחי. זאת מציאות שבעצם הוא זרק את הרפורמים ואת כל הארגונים האחרים מכל המדרגות, בצדק מבחינה משפטית".

גפני על פסיקת בג"ץ

"אני מאד משבח את השר ישראל כץ בנושא הזה. הוא עמד כל הזמן על העובדה שהסמכות שלו היא גם להתחשב במסורת ישראל, זה כתוב בחוק. הוא עמד על זה במליאת הכנסת כאשר הוגשו הצעות קנטרניות כדי להפעיל תח"צ בשבת שתשנה לגמרי את החיים כאן בארץ גם לאנשים דתיים וגם לשאינם דתיים. וישראל כץ לא נתן שזה יקרה. היום ההחלטה של בית המשפט נזקפת לזכותו יחד איתנו", אמר גפני.

ח"כ אורי מקלב אמר בתגובה: העתירה הייתה למטרות פופוליסטיות ורק להרבות מחלוקת, לא ראיתנו את הדאגה שלהם לציבור לשיפור התח"צ כושלת למרכזים רפואיים או למרכזים חיוניים לאזרחים, כך שגם בית המשפט קיבל והבין את זה".

שר הבריאות יעקב ליצמן:

בג"צ החליט החלטה שפויה וערכית כשדחה את העתירה הדורשת הפעלת תחבורה ציבורית בשבת

השר ליצמן אמר כי מטרת העותרים (מרצ והרפורמים) אינה הדאגה לציבור בסופי שבוע, אלא לקעקע את יסודות מסורת ישראל והרס הסטטוס קוו הנהוג בישראל לאורך השנים. טוב עשה בג״צ כשלא נתן לכך יד במקרה זה.

גם שר הבריאות שיבח את שר התחבורה ישראל כץ על עמדתו בדיון בעתירה בבג"ץ. השר ליצמן הדגיש כי החלטת בג״צ התקבלה נוכח הסעיף בחוק עליו עמלה הנציגות החרדית לפיו "על השר להתחשב ככל שניתן במסורת ישראל בכל הנוגע לתנועת כלי רכב בשבת".

"שמירת השבת בפרהסיה הציבורית היתה מאז ומעולם סמל לסטטוס קוו שנשמר בישראל וכי עלינו לשמור מפני פגיעה בו בכל דרך שהיא" אמר ליצמן.

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ יואב בן צור בירך אף הוא על ההחלטה ואמר: "מדובר בהחלטה ראויה לבית משפט במדינה דמוקרטית בעלת צביון יהודי" עוד הוסיף ח"כ בן צור כי להחלטה מרכיב חברתי חשוב והדגיש כי ציבור הנהגים שעושה עבודה אינטנסיבית ראוי לקבל את השבת כיום חופש שוויוני לכל אדם ולכל בע"ת באשר הוא".

חה"כ מיכאל מלכיאלי אמר בתגובה להחלטה: "גם בג"ץ הבין שקומץ של רפורמים לא ישנו את הסטטוס קוו השמור בישראל. בית המשפט אמר את דברו כ רוב אזרחי ישראל מסרבים לפגוע בקדושת השבת.

"אני מודה לשר התחבורה ישראל כץ, שעמד על העקרונות ושמר על הסטטוס קוו. כולי תקווה כי גם בפסיקות הקרובות שעתרו התנועה הרפורמית וחבריהם יבינו בג"ץ כי הם רק קומץ", אמר מלכיאלי.
שבת תחבורה ציבורית משה גפני אורי מקלב יואב בן צור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד