כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אימה בפלורידה: "שומרים את הסוללה לשליחת הודעות למשפחה" • טור

נילי גינגולד אלשיך מתגוררת עם בעלה ובנותיה במדינת אינדיאנה, בעוד משפחת בעלה מתגוררת בפלורידה. הם לא הספיקו לברוח מהבית טרם נחסמו הדרכים וכעת מחכים להודעת טקסט שמגיעה אחת לכמה שעות, כדי לשמוע מה איתם • טור מלב ההוריקן

שמי מיאמי מכוסים עננים קודרים. צילום: רויטרס
שמי מיאמי מכוסים עננים קודרים. צילום: רויטרס



שלושה וחצי מיליון איש יושבים בשעות אלו ממש בחושך מוחלט! לא מדברים בטלפון, מחשש שלא ניתן יהיה להטעין אותו גם בדרך חירום, וגם אם יש סוללות נוספות. מדי פעם הם שולחים רק הודעות טקסט – כדי לעדכן את בני משפחותיהם הרחוקים, מה מצבם.

כשאנחנו יושבים מרחוק, זה נראה לנו כמו עוד פרק חולף בסדרה מותחת, אבל שאתה מבין שבסדרה הזאת יושבים בני המשפחה שלך, זו כבר לא עוד סדרה, ובוודאי שלא סתם פרק מתח. אלו הם החיים של בני המשפחה שלך, של סבתא מרשה המקסימה, האמנית, וסבא ראובן המתוק שתמיד מחכה עם פחית קוקה קולה קטנה כשבאים לבקר.

אני יודעת שהם יושבים עכשיו בחושך, לבד, וזה מעלה לי אסוסיאציות מספורי יציאת מצרים בזמן שישבו בחושך. הלא אמריקה היא סיר הבשר, יש שחושבים שסתם שיר עם טעם לוואי
של פלסטיק. יהודים רבים נסו על חייהם, עזבו הכל ויצאו לדרך. אלו היו ועדיין, ימים מורטי עצבים, רבים נתקעו באמצע הדרך ללא דלק, מה שתקע את הכביש המהיר בפקקים עצומים ובסכנה ממשית. נסו לדמיין מאות אלפי מכוניות באמצע סופת הוריקן, זה סרט רע! אלו שכבר החליטו לברוח - לא יכלו, הרי הכבישים כבר חסומים.

קשה לי לראות את מיאמי מוצפת במים. רק לפני פחות משנה טיילתי שם ,הלא זה החלום האמריקאי, אבל גם מחלום טוב מתעוררים ומבינים שיש מנהיג לבירה. שום דבר לא הכין את אמריקה למה שקורה בימים אלו. הסיבה שרוב התושבים לא ברחו, נובעת מהעובדה שפלורידה כבר רגילה לסופות מסוג זה, אלא שהפעם גובר החשש מפני צונאמי.

לרוב האנשים שם לא היה מספיק זמן לברוח. נכון לעכשיו רץ סרטון ברשת כיצד הים נסוג לאחור, מה שמעלה את ההבנה, או שההוריקן שאב את המים, או שאנחנו עומדים לפני צונאמי ענק.
ובתוך כל הפחד והאימה, אפשר גם ממר לעשות קצת מתוק. בימים האחרונים החלטנו בעלי ואני לעשות מעשה. בעלי פנה לאיגוד האחים הספרדים של ארצות הברית, במסר לכל הקהילות שיפתחו את השערים למען אנשים שהצליחו לברוח, וקהילות שלמות נענו בחיוב.

הוצאנו הודעות בפייסבוק, בווצאפ וגם במיילים, וקראנו לאנשים לספק מקומות לנזקקים.
שלשום כתבה לי חברה המתגוררת בישראל, במודיעין, שהיא שלחה את המסר שהעברתי לחברה במיאמי, והיא וכל משפחתה היו במקום שעוד ניתן היה לצאת ממנו, ונסעו כל הלילה עד לאטלנטה.

אני נפעמת מול פלאי הטכנולוגיה שברא לנו הקל, איך בלחיצת כפתור קטנה אפשר לגרום למשפחה שלמה לעבור את השעות והימים הטרופים האלו בקצת יותר ביטחון, וכן עוד משפחות רבות, אני פונה אליכם הקוראים שתקראו פרק תהילים עם ילדיכם, למען שלומם של יהדות אמריקה.
הוריקן אירמה פלורידה מיאמי סופת הוריקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד