י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צבי יחזקאלי במונולוג אישי על חוויותיו ב'אומן ראש השנה'

פרשן 'ערוץ 10', צבי יחזקאלי שחזר בתשובה מספר במונולוג אישי מיוחד על חוויותיו באומן: "עיירה אוקראינית שכבר נראית כמו ישראלית", הוא מספר על הפעם הראשונה אצל 'רבינו' ועל טיול אבות ובנים לאומן עם בנו בן השש "מקווה שרבינו נכנס לו ללב" • מיוחד

צבי יחזקאלי. צילום: אומן שלום
צבי יחזקאלי. צילום: אומן שלום



העיתונאי צבי יחזקאלי, ראש הדסק לענייני ערבים של 'ערוץ 10', מספר במונולוג אישי מרתק לאתר 'אומן שלום' על הכיסופים והגעגועים לקראת המסע המרגש לאומן בראש השנה.

יחזקאלי, מוכר לרבים כפרשן הבכיר לענייני ערבים של 'ערוץ 10'. ומסתבר, כי הליך החזרה בתשובה שלו בשנים האחרונות, הביא אותו לתודעה ציבורית רחבה יותר.

בראיון לאתר מספר יחזקאלי: "קשה לכתוב על אומן ראש השנה, צריך להקדים ולומר, כל מה שייכתב כאן ינסה לתאר חוויה פנימית עצומה, שלא בהכרח תעבור החוצה אל הנייר כמו שהיא בלב. ככה זה רבי נחמן ככה זה אומן, הלב הוא העניין, כשיוצאים החוצה מגלים שיש מניעות. קולות אחרים , אכזבות. אבל יש גם חובה לספר על אומן ראש השנה שלי האישי. רחוק מכל הרעשים אדם מתחיל את הדרך לצדיק בלב, הוא שמע או הרגיש שיש שם משהו מיוחד הוא רצה לבוא, ואז מתחיל המסע לרבנו. זה קורה עוד לפני הכרטיס ועוד לפני הסידורים המוכרים. זה מתחיל ברצון" אומר יחזקאלי.

הוא ממשיך ומספר על ה'אומן ראש השנה' הראשון שלו "אספר על אומן ראש השנה הראשון שחוויתי ועל זה שבעזרת השם יהיה בעוד כמה ימים, כדי לתת מהחוויה הזו רק מעט תחושה של עוד סיפור בדרך לרבנו. אבל תהיו בטוחים, גם לכם יש סיפור מיוחד עם רבנו אפילו אם רק חשבתם לנסוע, עוד תהיו על הציון בראש השנה, ותזכרו שלא כולם אמורים להרגיש אותו הדבר. לפעמים אתה מגיע וכל מה שאתה רואה זה רעש, דוחק, צעקות".

"אין שום אינטימיות עם הצדיק, אבל רגע, זה העניין. לא אמורים להרגיש אותו הדבר. הצדיק מקבל כל אחד ומראה לכל אחד משהו שיימשך למשך שנה שלמה. שם באומן מקבלים מתנות ואחד הכללים אומר שמתנות פותחים בבית לאט לאט כל השנה. העניין הוא פשוט לבוא בתמימות. עם רצון לבוא אל הצדיק לחכות לתיקון כי רק אתה יודע כמה אתה צריך את זה וכמה רבנו הוא היחידי שיכול לדבר אל הלב שלך. כן במקום הלא ברור הזה, אומן. עיירה אוקראינית שכבר נראית כמו ישראלית בשנים האחרונות. בטח זה לא המקום שחלמנו עליו. אבל זה העניין, כאן רבנו רוצה לקבל אותנו. הוא רוצה שנבוא אליו. פשוט אליו לא לתנאים ולא למלונות ולא לפינוקים. הוא רוצה לתקן לנו את הנשמה ומבקש מאיתנו רק רצון ופסיעות, השאר הוא יעשה".

"לאומן הראשון שלי לפני 11 שנה הגעתי כמעט בטעות. בטיסה להודו כשהייתי אמור להחליף מטוס בקייב בדרך לחופש, אחרי מלחמת לבנון. לנוח, לחפש את עצמי אחרי שנים של ריצה, קריירה הצלחות ושאלות גדולות שרציתי לפתור במקום רחוק ויפה כמו הודו. לשבת ביישוב דעת מול המשך החיים. כבר במטוס התחילו שאלות כמו, מה כל הברסלבים האלה שעושים כאן רעש שמחים כל כך? בטח שיגעון חולף. אחרי שיחה עם אחד מהם ועם קצת הבנה ברוחניות הבנתי שמדובר במטען גדול מאוד ורציני שכתוב שם בכל הספרים של רבנו, רציתי להמשיך לדבר ולשאול, עד שאחד מהם הציע "בוא לראש השנה זה מחר, עזוב הודו".

"הם כבר דאגו לכרטיס ואני כבר הייתי בדרך לאומן במונית ישנה בלי לדעת מה קורה שם בכלל. אחד הדברים החזקים שהיו שם זה בעיקר שמחה. שמחה של אנשים בתוקף אמונתם, בתוקף הדרך שהם רואים את המציאות בעזרת המשקפיים שרבנו מציע להם. להם ולעוד אלפים מדי שנה. זה נראה כאילו הוא מחזיק תרופה למחלות הדור כמו הבדידות. חוסר הקשר עם השם, לימוד זכות וכמובן השמחה שכולם רוצים".

"לפני כמה חודשים הגעתי שוב עם הבן שלי נהוראי בן השש. טיול של אבות ובנים בתלמוד התורה שלו נתנו לי את ההזדמנות אולי לתת לו לטעום משהו שאני לא יכול בלעדיו, מקווה שרבנו נכנס לו ללב. שוב אומן. המקום שבו התחלתי לחיות, לחייך, לרדת מהפוזה, ולהבין שהשם אוהב אותי ורוצה אותי"

"בכל שנה אני מגיע לסעודה אחת בחג לראות שרבי קלמן עוד שם נותן לי חיזוק לכל השנה. מאז אני כבר שנים אני גם מגיע לסדנאות שקוף של גידי דבוש. כמו רבי קלמן הצדיק גם גידי שליח של רבנו . גידי הצדיק מוסר נפש שכל אחד שיבוא לרבנו יהיה עם בירור עמוק בנפש מה מפריע לו לעבוד את השם, ומה התפילה שלי בראש השנה. במתחם של שקוף מעבר לתפילות ולאור המיוחד יש שם גם בחינת חבר ובחינת חברים שלא מצאתי בשום מקום. השנה לשקוף יש מתחם חדש על גדות הנהר כמה דקות מהציון. חדר אוכל ובית כנסת ומניין מיוחד והכי חשוב לב של חברים, שלא משנה איפה אתה, יתנו לך אור ואהבה כדי שתתחיל שנה חדשה. גם אני אהיה שם, מי יודע אולי ניפגש לאיזה קפה ושיחת חברים. אתם מוזמנים נשארו עוד מקומות. נתראה באומן ראש השנה. שתהיה שנה טובה ובזכות רבנו נעבור בדין ונתחיל הכל מהתחלה בשמחה".
צבי יחזקאלי אומן ערוץ 10 ראש השנה מונולוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד