י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

באישון לילה: שלט הצניעות שהוסר נתלה מחדש

בית משפט העליון קבע כי עיריית בית שמש תחוייב ב-5000 שקלים, על כל יום שעובר ושלט הצניעות לא הוסר • אמש, הוסר השלט תוך הפרות סדר בהן נגנב מכשיר קשר משוטר ועדיין לא אותר • הבוקר, נתלה השלט מחדש

שלט הצניעות נתלה מחדש. צילום סלולרי: יעקב לדרמן
שלט הצניעות נתלה מחדש. צילום סלולרי: יעקב לדרמן





פחות מיממה מאז הוסרו שלטי הצניעות בבית שמש, תלו הקיצוניים שלט חדש.

השופט חנן מלצר מבית משפט העליון הורה לקנוס את עיריית בית שמש על כל יום שהשלטים עדיין תלויים.

אמש (ראשון) בשעות הצהרים הגיעו צוותי עירייה בליווי משטרתי והסירו מספר שלטים בשכונות. במהלך הסרת השלטים, התקהלו עשרות קיצוניים והפרו את הסדר הציבורי במהלכם יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה והעירייה ושמשת ניידת משטרה נופצה.

במהלך הפרות הסדר, הצליחו המפגינים לגנוב מכשיר קשר משטרתי מאחד השוטרים שנכחו במקום וחיפושים אחר המכשיר נערכו גם בפח אשפה סמוך. צעיר החשוד ביידוי אבנים והפרת הסדר נעצר.

ממשטרת ירושלים נמסר ל'בחדרי חרדים' כי עד כה מכשיר הקשר לא אותר, אולם בוצע ניתוק מרחוק, כך שהמכשיר הפך לברזל לא רלוונטי.

במהלך הלילה (שני), תלו קיצוניים מחדש שלט צניעות עליו נכתב "ברוכים הבאים למרכז הקניות החרדי. נשים הבאות, מבקרות, רוכשות או עובדות, מתבקשות להגיע בלוש צנוע! הכולל שמלה ארוכה, שרוולים ארוכים וצוואר סגור".

שלט הצניעות נתלה מחדש. צילום סלולרי: יעקב לדרמן

בית המשפט לעניינים מנהליים קבע לפני שלושה חודשים, כי פסק הדין שניתן בעבר הופר, בהתייחס לשלטים, "הפרה זו מצמיחה יסוד מספיק להטלת קנס מותנה על המבקשים". יחד עם זאת, קבע בית המשפט לעניינים מנהליים כי ביחס לשלטים חדשים שנוספו ואשר לא ניתנה לגביהם הוראה קונקרטית בפסק הדין המוסכם - אין מקום לקבל את הבקשה, בהתחשב במסגרת הדיונית של הליכי ביזיון בית המשפט.

בעקבות כך ניתנה הוראה כי ככל שהשלטים האמורים לא יוסרו עד ל-06.07.2017, העירייה תישא בקנס בסך של 5,000 ש"ח, על כל יום איחור בהסרתם.

שבוע שעבר, ביום שני, דן השופט חנן מלצר מבית משפט העליון בבקשת העירייה לעכב את ביצוע ההחלטה, וכתב "אינני רואה צורך להידרש לעניין סיכויי הערעור, שכן מצאתי כי די בשיקולי מאזן הנוחות כדי להטות את הכף לכיוון דחיית הבקשה לעיכוב ביצוע". התנאים לעיכוב הביצוע החלקי עליו הורה מלצר ב-06.07.2017 לא התקיימו; השלטים ברחוב חזון איש נתלו מחדש והעירייה לא הסירה אותם; המצלמות שהוצבו ברחוב חזון איש הושחתו ולא תוקנו, והשלט נותר אף הוא על כנו.

נוכח דברים אלה, דחה השופט את בקשת העירייה ועיכוב הביצוע החלקי בוטל, החל מאתמול (ראשון). השופט הוסיף כי עיריית בית שמש ישאו בקנס של 5,000 ש"ח עבור כל יום שהשלטים תלויים. כאמור, בעקבות כך הגיעו אתמול נציגי העירייה בגיבוי משטרתי והסירו את השלטים. למרות זאת, הקיצוניים תלו שוב את שלטים כפי שניתן לראות בתיעוד.

גורמים בעיריית בית שמש אומרים ל'בחדרי חרדים' כי בית המשפט צריך להבין שהעירייה לא יכולה להתמודד עם הנושא הזה, וכי טיפול זה אמור לעבור לרשויות החוק. "במאה שערים בבירה יש אינספור שלטי צניעות, אך עיריית ירושלים אינם נקנסים על ידי בית המשפט על כך שהם אינם מסירים אותם".

השוטרים מחפשים אחר מכשיר הקשר המשטרתי שנגנב





















שלטי צניעות עיריית בית שמש בית משפט העליון חנן מלצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד