ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

דרמה בוועדת הכספים: גפני יצא החוצה והח"כים שעטו פנימה • האזינו לקולות

בעת דיון הבוקר בוועדת הכספים סביב אישור העברת 50 מיליון ש"ח לבתי הספר הנוצריים, יצא יו"ר הוועדה ח"כ גפני החוצה, ח"כ רוזנטל ניצל את ההזדמנות והעביר את המיליונים לנוצרים • הח"כים הוזעקו לדיון וסערה פרצה בחדר הוועדה • האזינו לקולות

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



אחרי דחיות רבות, הבוקר התקיים דיון בוועדת הכספים - סביב אישור העברת 50 מיליון השקלים לבתי הספר הנוצרים אשר תחת הקטגוריה של המוכש"ר. זאת על רקע התנגדות הח"כים החרדים והדתיים, לטענתם, לנוצרים נותנים ואת החרדים מפלים לרעה.



ל'בחדרי חרדים' נודע כי יו"ר ועדת הכספים גפני יצא למספר רגעים מן הדיון - ובעת הזו העביר ח"כ מיקי רוזנטל - שנותר לבדו את 50 מיליון השקלים לבתי הספר הנוצריים, תוך קיפוח בתי הספר החרדים ובכללם עשרות אלפי תלמידים חילונים.

בעקבות כך, ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס, ח"כ בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי וח"כ מיקי זוהר מהליכוד - דרשו מגפני לקיים הצבעה חוזרת - רוויזיה.

רובו של הדיון בוועדת הכספים היה יבש ומשעמם, אך הוא הפך ברגע לזירה של ויכוחים קולניים. כאמור, לאחר שגפני יצא החוצה - בתוך שלושים שניות העביר רוזנטל את חמישים המיליון, תוך שהוא מדלג על שלב ההסבר של ההעברה, זאת למרות שבדיונים הקודמים, בעת שאנשי האוצר החלו להסביר את ההעברה - הם נתקלו בשאלות ובטענות של ח"כ מלכיאלי שהציג נתונים ולפיהם מדובר בקיפוח משמעותי של הילדים החרדים.

הסערה בוועדה

אנשי האוצר התחייבו להשיב על כלל הטענות - אך כאמור בדיון היום דילג יו"ר הוועדה המחליף על ההסברים והכריז: "מי נגד? מי נמנע? אני בעד. עבר פה אחד", אמר רוזנטל.

כאמור, בתוך דקות הוזעקו לדיון - סמוטריץ ומלכיאלי שתבעו מיידית הצבעה חוזרת על ההעברה, אליהם הצטרף זוהר שדרש בשיחת טלפון מיו"ר הועדה גפני - להסביר כיצד ההעברה אושרה ותבע דיון חוזר על הסעיף.

גפני עצמו הסכים לדרישת הח"כים ולקיום דיון המשך בסוגיה, כמו"כ הוא הודיע שלא יעלה את הנושא עד לקיום דיון רציני על כלל תקציב מוסדות המוכש"ר והפטור. 'בחדרי חרדים' מביא את הקולות הדרמטיים שלב אחרי שלב.
מיקי רוזנטל תקציב נוצרים משה גפני ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד