כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

צפו; נזק כלכלי יומי לבית שמש: שלט המריבה הוחזר והעירייה תאלץ לשלם קנס

העירייה טוענת שמי שצריך להילחם בשלטי הצניעות אלו בכלל בנייני המגורים עליהם הם נתלים, אולם בית המשפט לא קיבל עמדה זו וחייב את העירייה: להסיר או לשלם • בתחילת השבוע שלט המריבה הוסר אך במהלך הלילה חזר והעירייה לא הסירה • תיעוד וידאו חדש של הסרת השלט ביום ראשון

השלט שהוסר והוחזר. צילום סלולרי: יעקב לדרמן
השלט שהוסר והוחזר. צילום סלולרי: יעקב לדרמן



היום הראשון בו עיריית בית שמש צריכה לשלם חמשת אלפים שקלים עבור שלט שהקנאים הקיצוניים מציבים ברמת בית שמש ב' - עבר, השלט לא הוסר ונראה כי אין מנוס מתשלום הקנס, שכן החלטת בג"צ התקבלה אחר שבעבר העירייה כבר ניסתה להסיר שלטים ואלו הוצבו שנית, בדיוק מה שאירע גם השבוע, אך בית משפט עליון לא קיבל את עמדת העירייה כי עשתה כל אשר בידיה.

מה מתכוונת העירייה לעשות. האם אכן הקנס העצום שהטיל בג"צ על הרשות המקומית ייפול על תקציבה העירוני של עיריית בית שמש, מעתה מידי יום, או שאולי העירייה מתכוונת היום כן לקיים את צו בית המשפט ולהסיר את השלט. ואם כן, מה בנוגע ליום האתמול. פנינו לדוברות העירייה, שם נמסר: "העירייה בוחנת את המשך צעדיה בהתאם לפסיקת בית המשפט".

במקביל, ל'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד וידאו מהורדת שלט הצניעות ע"י העירייה בתחילת השבוע. ברקע נשמעים קריאות ההמונים נגד הסרת השלט. כזכור, ביום ראשון הגיעו צוותים של העירייה מלווים בכוח משטרתי והסירו את השלט תוך הפרות סדר שהתפתחו במקום במהלכן נגנב מכשיר קשר משטרתי.


כמה שעות מאוחר יותר, בלילה שבין ראשון לשני נתלה שלט הצניעות המקבל את הבאים לשכונת הרמ"א, שוב, ככל הנראה בידי קיצונים ועליו נכתב: "ברוכים הבאים למרכז הקניות החרדי. נשים הבאות, מבקרות, רוכשות או עובדות, מתבקשות להגיע בלוש צנוע! הכולל שמלה ארוכה, שרוולים ארוכים וצוואר סגור".

כפי שדווח כאן ב'בחדרי חרדים', השופט חנן מלצר מבית משפט העליון קבע, כי על כל יום ששלט הצניעות לא יוסר - תחויב עיריית בית שמש בקנס של 5000 שקלים.



מסירים את השלט השבוע. באדיבות המצלםצילום: מסירים את השלט השבוע. באדיבות המצלם
מסירים את השלט השבוע. באדיבות המצלם


שלטי הצניעות ברמה ב' בבית שמש – שכונה שרוב תושביה משתייכים לציבור הקנאים ואנשי 'העדה החרדית', עוררו סערות רבות בשנים האחרונות והם נדונו רבות בבתי המשפט.


לפני כחודשיים הורה בית משפט העליון לעיריית בית שמש להסיר את שלושת השלטים המרכזיים, אחד מעל מרכז הקניות ברחוב נהר הירדן – כפי שניתן לראות בתיעוד ושניים נוספים ברחוב חזון איש. עוד הורה בית המשפט לעירייה, להציב מצלמות אבטחה שיתעדו את האחראים לתליית שלטי הצניעות.

מיד לאחר הסרת השלטים והצבת המצלמות, נתלו השלטים מחדש ומצלמות האבטחה הושחתו. בעקבות סירובה של עיריית בית שמש לתקן את מצלמות האבטחה ולהסיר את שלטי הצניעות בטענה שהדרך להילחם בתופעה היא להטיל קנסות על בעלי הבניינים עליהם מוצבים השלטים , קבע השופט חנן מלצר קנס בגובה 5000 שקלים על כל יום שהשלט לא הוסר.

יצוין כי גם לאחר הורדת השלט, נשארו כמה כתובת גרפיטי על הקיר עם הכיתוב: "המעבר בלבוש צנוע בלבד" וכתובת נוספת, כנראה ישנה, שנשארה מאחורי שלט הצניעות עם הכיתוב: "אלא בלבוש צנוע בלבד".
שלט צניעות קנס חנן מלצר בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד