י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"תקפצו לי", "אתה חולה": הקרב בין מנכ"ל האוצר לשר הכלכלה - בעקבות כתבה ב-TheMarker

ב-TheMarker פורסם כי כהן הודיע לנשיאות הארגונים העסקיים כי תבוטל מגבלת הגודל בקרן ההלוואות לטווח ארוך ■ באב"ד האשים את כהן בהדלפה, בעוד כהן טען כי האשם הוא במשרד האוצר

צילומסך ערוץ 2
צילומסך ערוץ 2



לפני כחודש פורסמה ב-TheMarker ידיעה בלעדית שלפיה שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן הודיע בפגישה עם נשיאות הארגונים העסקיים כי תבוטל מגבלת הגודל בקרן ההלוואות לטווח ארוך - וגם עסקים קטנים יוכלו ליהנות ממנה. כהן הבהיר בפגישה כי זו אחת מהמלצות הוועדה לקידום התעשייה בראשות מנכ''ל משרד האוצר שי באב''ד.

באב''ד, שלא רצה בפרסום תוכן דיוני הוועדה בראשותו זעם על ההדלפה, שלא היתה הראשונה. בחלופת מסרונים בין באב"ד לכהן שפורסמה בחדשות 2, שאל באב"ד את כהן - "מדוע אתה שוב יוצא עם משהו לפני שהעבודה הסתיימה?"

באב"ד אף התריע - כפי שעשה בפנייה להתאחדות התעשיינים שחשד בה בהדלפה קודמת - כי בסופו של דבר הדבר יתנקם במדליף. "גם אני יכול להדליף ולגזור קופון", כתב. כהן השיב כי ההדלפות מגיעות ממשרד האוצר. "אתם יכולים לקפוץ לי, תמשיכו להתעסק בגנון שלכם", הוסיף. באב''ד ענה לכהן: "אתה אדם חולה, שאיבד את זה לגמרי".

בעקבות פרסום המסרונים באב''ד וכהן מסרו תגובה משותפת: "בלהט העשייה למען הציבור נאמרים לעתים בין חברים דברים, שעדיף שלא היו נאמרים. אנחנו עם הפנים קדימה להמשך עבודה משותפת למען הציבור בישראל".

היום פורסמו ב-TheMarker המלצות ועדת באב''ד לקידום התעשייה. אחר הצהרים תיערך ישיבה במשרד האוצר ובה יציגו התעשיינים ומשרדי הממשלה את תגובותיהם להמלצות.


השר והמנכל אלי כהן שי באבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד