י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרסום ראשון • שר החינוך בנט הפתיע והציג: שורת הישגים לסמינרים החרדים

אחרי ימי 'יש עתיד' במשרד החינוך בהם נאלצו החרדים להיאבק על זכויות בסיסיות - מנהלי הסמינרים נפגשו עם בנט ויצאו עם שורת הישגים • המנהלים מרוצים: "בנט ואנשיו קשובים לצרכי המגזר תוך הבנה שהציבור החרדי כפוף אך ורק לגדולי ישראל"

פרסום ראשון • שר החינוך בנט הפתיע והציג: שורת הישגים לסמינרים החרדים



פרסום ראשון: לאחר ששר החינוך נפתלי בנט הכריז על רוח חדשה במשרד החינוך ועל שינוי היחס למוסדות החרדיים, וזאת לאחר משבר הגיור והרפורמים שאיים להפר את הברית של החרדים עמו, 'בחדרי חרדים' חושף כי בנט נפגש בסוף השבוע שעבר עם הנהלת איגוד הסמינרים של 'בית יעקב', והבטיח שורה של הבטחות, שעל פי מנהלי הסמינרים - מוגדרות כהישגים גדולים למגזר החרדי.

כאמור, בפגישה שהתקיימה בסוף השבוע שעבר בלשכתו של בנט, השתתפו: חברי הנהלת איגוד הסמינרים 'בית יעקב', בנט ומנכ"ל משרדו שמואל אבואב, מנהל המחוז החרדי איציק זהבי, הרל"ש טל גן צבי ובכירים נוספים. בפגישה נידונו שורת אתגרים העומדים לפני הסמינרים החרדים, וכאמור הושגה שורה ארוכה של הישגים לתועלת ולרווחת הסמינרים.

בין השאר הובטח בפגישה, להשוות את זכויות תלמידות הסמינרים החרדיים, כמו כל התלמידות בארץ; במקביל, הובטחה העצמאות הרוחנית המוחלטת של המוסדות, על טהרת החינוך הטהור כמקדמת דנא, לפיה המוסדות הסמינרים החרדיים כפופים אך-ורק לגדולי ישראל. בנט הורה לכל הגורמים הפועלים מטעמו, לשתף פעולה עם הנהלות הסמינרים, ולנסות להקל עליהם ככל הניתן, כך נודע ל"בחדרי חרדים".

כמו"כ, עלו על שולחן הדיונים בפגישה, מספר נושאים תקציביים ובירוקרטיים, עימם מתמודדים מנהלי הסמינרים, והועלו המצוקות הקיימות בנושאים חינוכיים תקציביים ופדגוגיים. ל"בחדרי חרדים" נודע כי חלק מהבעיות שעלו - נפתרו במקום, בהוראה מיידית של השר, ולחלקן הוקמו צוותי עבודה בראשות המנכ"ל אבוהב ובשיתוף איגוד הסמינרים, כדי להבטיח את פתרונם המהיר והמלא של קשיים ואתגרים עימם מתמודדים הסמינרים. בין היתר, הושגו התקדמויות משמעותיות בנושאים תקציביים לרווחת הסמינרים.

במהלך הפגישה, שבו המנהלים והודו לבנט על 'רוח המפקד' במשרד החינוך, לדבריהם, ישנה אוזן קשבת לכל צורך ובעיה במוסדות החרדים, ויש שיתוף פעולה פורה בין משרד החינוך לאיגוד הסמינרים, המייצג את התיכונים והסמינרים של "בית יעקב" החרדיים ברחבי הארץ.
בנט בסיור במוסדות חרדים עם סגנו פרוש

נציגים של איגוד הסמינרים שהשתתפו בפגישה: הרב יצחק אוסטרליץ - מזכיר האיגוד, הרב זאב וולף - יו"ר האיגוד ומנהל סמינר אהל אברהם ע"ש הרב וולף בני ברק, הרב ישעיהו ליברמן - מנהל סמינרי מרכז בית יעקב בא"י, הרב אברהם יהודה פיינר - מנהל רשת סמינרי בית מלכה בעלזא בא"י, הרב עזריה הילדסהיימר - מנהל סמינר בית יעקב פתח תקוה, הרב אריה רוב - מנהל סמינר מעלות בית יעקב ירושלים, הרב משה זייברט - מנהל סמינר גור אשדוד.

באיגוד הסמינרים אמרו במפגש עם בנט "כי בשנים האחרונות, בימי ולאחר ימי אנשי לפיד ו'יש עתיד' במשרד החינוך, נאלצו ראשי 'איגוד הסמינרים' להילחם ולהיאבק על כל זכות המובנת מאליה, כדי לקבלה, וגם זאת, לא תמיד בהצלחה. עתה, ניכרת הגישה הנכונה והראויה, שמכירה בזכויות של התלמידות מקרב הציבור החרדי, לחינוך על פי עקרונותיהן, ללא התערבות או הפרעה, ואדרבה, יש מוכנות ונכונות לסייע".



















סמינרים נפתלי בנט משרד החינוך פגישה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד