כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בג"ץ קבע: חוק הגיוס החדש יבוטל תוך שנה

בג"ץ פרסם בשעה זו את החלטתו, בעתירות נגד חוק הגיוס המתוקן שחוקק בעקבות דרישת המפלגות החרדיות, שדרשו לבטל את חוק השיווק בנטל שחוקק בדרישת 'יש עתיד' • בג"ץ: "דין ההסדר להתבטל. בטלותו תיכנס לתוקף בעוד שנה מהיום"

עצרת המיליון נגד חוק לפיד. צילום: פלאש 90
עצרת המיליון נגד חוק לפיד. צילום: פלאש 90



בג"ץ פרסם בשעה זו את החלטתו, בעתירות נגד חוק הגיוס המתוקן שחוקק בעקבות דרישת המפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, שדרשו לבטל את חוק השיווק בנטל שחוקק בדרישת 'יש עתיד'.

על פי החלטת בג"ץ, חוק הגיוס אינו חוקתי ולא ניתן להאריכו.

בג"ץ החליט ברוב דעות, כנגד דעתו החולקת של השופט סולברג, לקבל את העתירות בבג"ץ במובן זה שיבוטל פרק ג'1 לחוק שירות ביטחון [נוסח משולב], התשמ"ו-1986 ובטלותו תיכנס לתוקף בעוד שנה מהיום. בנוסף, הוחלט פה אחד לדחות את העתירה בבג"ץ 14/2260.



כזכור, בראש מגישי העתירות עומדת התנועה למען איכות השלטון בישראל, כשבהמשך הגישו עתירות נגד החוק המתוקן גם יש עתיד, התאחדות הסטודנטים ופורום השוויון בנטל.

כזכור, בשנת 2015 קמה ממשלה חדשה, ה-34, כאשר המפלגות החרדיות החליפו בקואליציה את יש עתיד. אחד הצעדים הראשונים שהובילה הממשלה החדשה, הייתה חקיקת תיקון לחוק שירות ביטחון, אשר אמור היה לבטל את ההסדרים בתיקון 19. כך הגיע לעולם תיקון 21 לחוק. ביום 21.11.2015 עבר תיקון 21 לחוק אשר מרכך את התיקון שקדם לו.

בין השינויים שנעשו בחוק החדש שהעבירו המפלגות החרדיות: הארכת תקופת ההסתגלות, ומתן סמכויות לשר הביטחון להאריך אותה עוד בהמשך, הגדרות חדשות למיהו חרדי לצרכי עמידה ביעדים, ביטול הסנקציות הפליליות: גם אם לא תהא עמידה ביעדים.

בעקבות חקיקת החוק החדש, הגישה התנועה לאיכות השלטון בקשה להוספת צווים על תנאי לעתירה הקיימת. לאחר מכן, הגישה מפלגת יש עתיד עתירה על תיקון 21 לאור השינויים שבו. הרכב 9 שופטים בראשות הנשיאה מרים נאור הורה על מתן הצווים על תנאי הנוגעים לתיקון 21.







השוויון בנטל גיוס בני ישיבות בגץ העתירה לאיכות השלטון חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד