י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בשורה: הכביש שיחבר את מעלה אדומים לירושלים

מתחברים לעיר הבירה: כביש מנהרות חדש יחבר בין גבעת אדומים ומעלה אדומים לירושלים

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90



פחות משבוע לאחר שנחנך מחלף רוזמרין שיחבר את כביש בגין ישירות לכביש המנהרות ויקצר את הדרך לירושלים בצורה משמעותית לתושבי גוש עציון וביתר עילית, נחשף פרוייקט תשתיות נוסף שממשיך את אסטרטגיית הפיכת ירושלים למטרופולין אחד מחובר וחזק, גם בצפון העיר לכיוון מעלה אדומים ואדמות העיר העתידית גבעת אדומים.

במסגרת התכנית החדשה שצפויה להסתיים ב-2023, יוקמו מערך של מנהרות באורך כולל של ארבעה קילומטרים בצומת הגבעה הצרפתית שבצפון העיר. עלות הפרויקט נאמדת בכמיליארד שקל, והוא יכלול צמד מנהרות דו-מסלוליות בעלות שני נתיבים (ממזרח למערב ובחזרה) לכיוון מעלה אדומים, וצמד מנהרות נוסף חד-מסלוליות מכיוון רמות לפסגת זאב ונווה יעקב ובחזרה.

במשרד התחבורה מעריכים שהמנהרות יקלו באופן משמעותי על עומסי התנועה בצומת ויאפשרו נסיעה ממעלה אדומים לירושלים ולתל אביב ללא אף רמזור. עד כה הוקצו 80 מיליון שקל להנעת הפרויקט לצורך פינוי תשתיות קיימות והכנת השטח לקבלני הביצוע שצפויים להתחיל בפרויקט ברבעון האחרון של שנת 2018. בניית המנהרות תארך כחמש שנים כשמרבית התקציב ימומן על ידי משרד התחבורה, ובהשתתפות עיריית ירושלים, כך שהצפי לסיומו הוא בשנת 2023.

במקביל לפרויקט זה נבחנות גם חלופות תחבורתיות של הסעת המונים ממעלה אדומים לירושלים באמצעות רכבת קלה או רכבל.

"במטרופולין ירושלים ניתן דגש מיוחד לגודש הקיים בכניסות לירושלים ממזרח, מדרום ומצפון, כך שירושלים רבתי תהפוך להיות למטרופולין אחד מחובר ומחוזק עם חיבור ישיר, בטוח ומהיר למעלה אדומים, גבעת זאב, גוש עציון, בנימין וביתר עלית", אמר שר התחבורה ישראל כץ.

את שדרוג הצומת רואים במשרד התחבורה כפרויקט הראשון מתוך תוכנית החומש לפיתוח התחבורה ותשתיות הכבישים ביהודה ושומרון והחיבור לירושלים שהשיק השר כץ בסוף חודש ינואר האחרון בהיקף של מיליארדי שקלים.

לפני מספר ימים פרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים' דבריו של גד גבריאל מנכ"ל קרן ירושלים המאוחדת שהתייחס לתכניתו של שר התחבורה ואמר כי "הכנסת כבישי יהודה ושומרון לתכנית התשתיות הלאומיות, תשפר את הביטחון והבטיחות לתושבים ותסייע לקידום הבניה וההתיישבות באזורים אלה. כבר כיום ניתן לראות כיצד כבישי הגישה החדישים והמוארים מירושלים לכיוון מעלה אדומים, קדר ואדמות גבעת אדומים מחזקים את בטחון יישובי עוטף ירושלים"
גבעת אדומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד