ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ועד הישיבות: קמנו מהריסות אירופה ונמשיך

ועד הישיבות מביעה חרדה מהחלטת הבג"ץ היום, לבטל את חוק הגיוס המתוקן: "הישיבות הקדושות הינן נשמת אפו ומאור עיניו של עם ישראל וסוד קיומו"

אילוסטרציה
אילוסטרציה



"אנו חרדים מההחלטה", כך הגיב ועד הישיבות להחלטת בג"ץ היום שפסלה את חוק הגיוס החדש.

"הישיבות הקדושות הינן נשמת אפו ומאור עיניו של עם ישראל וסוד קיומו, מימות אבותינו אברהם יצחק ויעקב ובמשך כל שנות גלותו לא פסקה ישיבה מעם ישראל ועל אחת כמה וכמה בארץ הקודש. לימוד התורה בהיכלי הישיבות והכוללים בלא שום עיסוק אחר, הינו הערובה היחידה לקיום היהדות והבטחת דור העתיד.

עוד הוסיפה כי, "הישיבות הקדושות בארץ ישראל המאוגדות תחת "מרכז התורה - ועד הישיבות באר"י" שהוקם ע"י גדולי הדור לפני כ-75 שנה מתוך הריסות ישיבות אירופה, ימשיכו לקיים בדבקות את משימתם לקיום הישיבות הקדושות והכוללים התפתחותם ופריחתם ללא ויתור כל שהוא על אף אחד מהחוסים בצילם.

"מתוך כך חרדים מרנן ורבנן ראשי הישיבות שליט"א נשיאי וחברי "מרכז התורה - ועד הישיבות בא"י" לנוכח הנסיונות החוזרים ונשנים לפגוע בישיבות הקדושות שהן הם זכות קיומו של העם בארה"ק".

"סמוכים ובטוחים הננו בקיום ההבטחה האלוקית כי לא תשכח מפי זרעו ומייחלים כי הקב"ה ירעיף רוח טהרה ומלאה הארץ דעה את ה'. אנו נמשיך ונעמוד במלא התוקף על משמר עולם התורה והישיבות הק' בהכוונתם של מרנן ורבנן שליט"א, ובסייעתא דשמיא נזכה לראות בריבויה של תורה בישראל. מביעים אנו בזאת את תקוותנו כי דוקא בימי הסליחות והרחמים יכירו הכל את האמת הבלתי מתפשרת כי אין לנו שיור רק התורה הזאת בצורתה מדור דור, ואך מכוחה היא זכות הקיום של כלל ישראל", דבר הועד.
הישיבות בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד