י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מכתב רבנים: "לפטר את ה'ברנש' גואטה"

שורת רבנים ספרדים, חתמו על קול קורא לפיטוריו של ח"כ יגאל גואטה, המכונה בלשונם: 'ברנש'

יגאל גואטה, צילום: פלאש90
יגאל גואטה, צילום: פלאש90



נמשכת הסערה, בעקבות 'הראיון המביך' של ח"כ יגאל גואטה מש"ס, שהתראיין בגל"צ וחשף כי השתתף בחתונת תועבה.

היום (ג') קראו רבנים מעולם התורה הספרדי, לפיטוריו של חבר הכנסת גואטה מש"ס. על המכתב חתומים - הגאון הרב משה צדקה, ראש ישיבת פורת יוסף, הגאון הרב בן ציון מוצפי, הרב משה אוחנונה - אב"ד פתח תקווה, הרב אבנר מרציאנו, מורה צדק בהעדה החרדית הספרדית והרב יעקב שכנזי - מפוסקי ההלכה החשובים בירושלים.

במכתב מכנים הרבנים את ח"כ גואטה 'ברנש' וקוראים לפטרו מתנועת ש"ס.

במכתב הרבנים שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נכתב כך: "קריאת זעקת קודש ומחאה כדי להסיר כל קטרוג מעל עם הקודש. הלא למשמע אוזן דאבה נפשנו ותצלנה כל אוזניים לשמוע כי מאן דהוא מנבחרי הציבור החרדי חילל שמיים בפרהסיא ממש בשידור בגל"צ בתכנית "מה בוער" ז' אלול תשע'"ז".

בהמשך המכתב הרבנים תוקפים בחריפות את ח"כ גואטה: "אותו ברנש קרא לכל בני המשפחה שיש חובת התייצבות "בחתונת" בן אחותו, שהיא באיסור נורא מהחמורות שבחמורות בתורה שהתורה הקדושה קוראת לזה 'תועבה היא' 'ולא תקיא אתכם הארץ'".

בסיום המכתב קוראים הרבנים לפטר את גואטה: "על זה יתפלץ לב כל שומע והקריאה והזעקה לכל המנהיגים שלא להקיף בחילול ה' יתברך הנורא ולהעבירו ולפטרו מיד ממש מתפקיד ציבורי לתפקיד לא ציבורי כלל ולפרסם שפטרו אותו. החותמים והכואבים חילול שמו הקדוש הנכבד והנורא בתורה הקדושה למען הסר כל חרון אף וקטרוג מעל עמו ישראל. ובתפילה לביאת גואל צדק ובנין בית מקדשנו ותפארתנו בב"א". 

כזכור, אמש נחשף באתר 'בחדרי חרדים', כי באסיפת חרום של תלמידי חכמים שפנו אל הגר"מ צדקה, ראש ישיבת פורת יוסף ומגדולי התורה הספרדים, התבטא הרב צדקה בחריפות נגד גואטה וקרא לפטרו מש"ס: "תלכו לרבני ש"ס ולדרעי", אמר, "ותגידו להם שהם צריכים לגרש אותו במקום. זה משוגע מה הוא עושה שם".

מכתבם החריף של הרבנים, בא אחר ההתייחסות של הגר"ש בעדני שתמך במעשה, לעומת הביקורת החריפה שהשמיעו הדיין הרב ציון בוארון, והרב שמואל אליהו, כפי שפורסמו ב'בחדרי חרדים'.





גואטה שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד