י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לאחר שבוע סוער: ח"כ יגאל גואטה הודיע על התפטרותו מהכנסת

פחות משנתיים לאחר שנכנס לכנסת, גואטה הודיע על התפטרותו • בשבוע האחרון התחוללה סערה בעקבות ראיון שהעניק לגל"צ והביך את הש"ס • רבנים גינו ואף קראו להתפטרותו • דרעי שוחח עם גואטה: "משוכנע כי כישוריו יבואו לידי ביטוי"

ח"כ גואטה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ח"כ גואטה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



חבר הכנסת יגאל גואטה, הודיע הבוקר ליו"ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי - על התפטרותו מהכנסת.

ח"כ גואטה כתב לשר דרעי כי הוא מודה לו על האמון שאיפשר את צירופו לסיעת ש"ס בכנסת אולם החליט להתפטר מהכנסת.

יגאל אמר לדרעי כי הוא מאמין בהנהגתו וימשיך לפעול למענו ולמען תנועת ש"ס ככל שיידרש.

לקראת הבחירות לכנסת העשרים הוצב גואטה במקום העשירי ברשימת ש"ס לכנסת, אך המפלגה זכתה בשבעה מנדטים. בינואר 2016 הודיע משולם נהרי על הפסקת חברותו בכנסת בהתאם ל"חוק הנורווגי". בעקבות התפטרותם של אברהם מיכאלי וחיים ביטון מרשימת ש"ס, נכנס גואטה לכנסת בינואר 2016.

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי, שוחח בדקות האחרונות עם ח״כ יגאל גואטה ושמע ממנו כי החליט להתפטר מהכנסת.

השר דרעי אמר לח״כ גואטה כי הוא מכבד את החלטתו, הביע את הערכתו אליו והודה לו על פעילותו המבורכת ועל הרוח החדשה והנמרצת שהכניס לסיעת ש״ס. השר דרעי אמר לח״כ גואטה כי עוד נכונו לו תפקידים בתנועה וכי הוא משוכנע כי כישוריו יבואו לידי ביטוי.

כזכור, גואטה העניק ביום שני שעבר ראיון לתחנת הרדיו הצבאית, יחד עם בתו הזמרת, שמחה גואטה, שהוציאה לאחרונה שיר חדש 'יש לנו תקווה'. בראיון סיפר ח"כ גואטה, על הפתיחות והסובלנות שלו, ועל קבלת האחר כמו שהוא. דבר שעורר סערה בקרב רבים בתנועת ש"ס, שאמרו כי הוא "מבייש את התנועה הקדושה".

והנה התמליל המלא, מהראיון של ח"כ גואטה, שעורר את הסערה שנמשכת כבר שבוע ימים: "קחו סקופ, תחזיקו חזק", אמר גואטה לשדרנים, "לפני כשנתיים התקשרה אלי אחותי מקיבוץ גינוסר. ואמרה לי: 'יגאל אני רוצה לשמח אותך, הבן שלי עומד להתחתן בעוד חודשיים'. אמרתי לה: 'ואוו', ושמחתי מאוד.

בהמשך סיפר גואטה: "כשאחיין שלי דיבר איתי, הוא אמר לי: 'אני רוצה שתקדש אותי בחופה'. אמרתי לו שאני לא מבין בזה, אבל יש אנשים שמקצוענים בזה ויש להם קול נעים. ואז הוא אמר לי יש לי עוד משהו לספר לך, אני מתחתן, עם גבר. אמרתי לו: 'אתה יודע מה?, עכשיו אני יותר לא מבין בזה'. אבל אני רוצה לספר לכם", אמר גואטה לשדרנים, "הלכנו כולנו לחתונה אני אישתי וכל הילדים שלי, אפילו שבדרך כלל אני לא אומר לילדים שלי לאן ללכת, אבל הפעם, אמרתי לכולם לבוא 'השתתפות חובה', והלכנו ושימחנו אותם. אך הדגשתי לילדים שלי, שחתונה כזו, זה אסור ע"פ ההלכה".

בעקבות הראיון החלה מתקפה נגד הח"כ. הראשון היה שר הבריאות לשעבר שלמה בניזרי, המשמש כיום כעורך הראשי של 'יום ליום', שלא חסך במילים ותקף קשות את גואטה על הראיון, בימי שלאחר מכן, פרסמנו ב'בחדרי חרדים' כי רבנים שונים גינו את דבריו ואמרו כי אין מקומו בש"ס.

כאמור, הבוקר הודיע ליו"ר התנועה כי הוא מתפטר מהכנסת.
יגאל גואטה התפטרות מהכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד