ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

כך תמנעו מהשמנה בתקופה החגים

לסידן יש תפקיד חשוב בירידה במשקל. לכן, צריכת מוצרי חלב בתקופת החגים תעזור לגוף לשמור על האיזון הנכון

משקל, צילום: pixabay
משקל, צילום: pixabay



ימי החגים הם ימים של כיף, חופש, משפחה, טיולים ואוכל. הרבה אוכל. אבל הארוחות התכופות והגדולות, מעוררות אצל רבים מאתנו דאגה סביב השאלה הנצחית של "איך לשמור על המשקל בתקופת החגים?"

אז איך באמת נשמור על המשקל בתקופת החגים? שמירה על המשקל מצריכה איזון. זה לא סוד. לשם כך צריך כמובן לאכול במידה. גם בארוחת החג, לא להגזים. אוכלים צלחת אחת שיש בה חלבון, פחמימה וירקות וקינוח קטן בסוף הארוחה. שוב, הכל במידה.

חשוב מאוד להקפיד על פעילות גופנית גם בזמן החגים. זהו זמן של חופש מהעבודה, אז שלבו בזמן הפנוי גם פעילות גופנית. צאו לריצה, הליכה, חדר-כושר, או כל פעילות גופנית אחרת שאתם אוהבים. פעילות גופנית תגרום לכם להרגיש טוב יותר וחיוניים יותר. מחקרים מראים שלאנשים המבצעים פעילות גופנית מדי יום, קל יותר לשמור על דיאטה מאוזנת.

כיצד מוצרי חלב מסייעים לשמירה על המשקל? המינרל הדומיננטי ביותר בחלב הוא הסידן. הוא חשוב לבניית מסת עצם בילדים, ולשמירה על מסת עצם תקינה בבגרות. לאחרונה אנו למדים כי יתכן ולסידן תפקיד נוסף - שמירה על המשקל. מחקרים בשנים האחרונות מראים כי דיאטות הכוללות מוצרי חלב העשירים בסידן, יעילות יותר בהשוואה לדיאטות עם כמות נמוכה של מוצרי חלב ובוודאי כאלו ללא מוצרי חלב בכלל.

בנוסף, צריכה גבוהה של מוצרי חלב בזמן הירידה במשקל, מסייעת לשמור על מסת הגוף הרזה (שרירים ועצמות). זו נקודה משמעותית, כיוון שלמסת הגוף הרזה יש השפעה ישירה על יכולת "שריפת הקלוריות" היומית שלנו. ככל שמסת הגוף הרזה גבוהה יותר, ככה שורפים יותר קלוריות מדי יום. אחד האתגרים המרכזיים בתהליכי ירידה במשקל, זה להצליח להפחית ממסת השומן כמה שיותר, תוך כדי שמירה על מסת הגוף הרזה. אולם ברוב המקרים, ירידה של מסת הגוף הרזה, היא בלתי נמנעת.

למה סידן יעיל לשמירה וירידה במשקל? התפקיד של הסידן בתהליך הירידה במשקל, עוד לא פוענח במלואו. ההשערה היא שהוא משחק תפקיד חשוב בתהליך הליפוליזה (תהליך פירוק השומן). ככל הנראה הסידן מפעיל מנגנון שמאיץ את תהליך פירוק השומן ברקמת השומן. השילוב של הסידן יחד עם מרכיבים אחרים בחלב כמו חלבון ה-WEHY והכמות הגבוהה של חומצות האמינו המסועפות, מוביל לתהליך שריפת שומן יעיל יותר בהשוואה לסידן המגיע מתוספים.

מה קורה אצל ילדים? בשונה ממבוגרים, אצל ילדים המטרה היא לאו דווקא ירידה במשקל, אלא שמירה על המשקל בזמן הגדילה. מחקרים רבים מראים על קשר הפוך בין כמות צריכת הסידן ממוצרי חלב, לבין עליה במשקל. כלומר, ככל שילדים צרכו יותר סידן ממקור חלבי, כך הם היו בעלי משקל נמוך יותר.

לאחרונה פורסמו תוצאות מחקר ענק המאגד בתוכו 27 מחקרים קליניים על חלב וירידה במשקל. תוצאות המחקר הראו כי צריכה מוגברת של חלב ומוצריו מסייעת לירידה משמעותית יותר במשקל. במחקרים נוספים, הנבדקים שצרכו מוצרי חלב בזמן הדיאטה לירידה במשקל, השילו יותר ממשקלם בהשוואה לנבדקים שלא צרכו מוצרי חלב או צרכו מהם כמות נמוכה. אבל זה לא הכל! נבדקים אשר צרכו כמות גבוהה של מוצרי חלב, לא רק שהשילו יותר ממשקלם, אלא גם שמרו בצורה טובה יותר על מסת הגוף הרזה (זוכרים? השרירים והעצמות). מה שסייע להם לשמור על המשקל הנמוך לתקופה ארוכה יותר.
משקל חלב מועצת החלב חגים סידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד