כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המינוי התמוה של הארגונים הקיצונים

עם פרסום החלטת בג"ץ על ביטול חוק הגיוס המתוקן, מיהרו הארגונים החרדים הקיצונים לשגר לכלי התקשורת הודעות המביעות סיפוק מההחלטה • אלא שמתברר כי הדובר המיוחד שמונה על ידם למטרה זו, הוא יו"ר תא התועבה של מפלגת מרצ

צילום: פייסבוק, פלאש 90
צילום: פייסבוק, פלאש 90



המינוי התמוה של הארגונים החרדים הקיצונים: אמש החליט בג"ץ לבטל את חוק הגיוס המתוקן, בטענה כי אינו שוויוני והוא לטובת החרדים.

בנושא נרשמו תגובות דומות מצד הארגונים החרדים הקיצונים הפועלים נגד חוק הגיוס המתוקן, ומצד יו"ר מרצ זהבה גלאון שאמרה כי "מדובר בהחלטה חשובה של בג"צ, שהגן על עיקרון השוויון בין דם לדם. מקווה שהכנסת לא תתחכם שוב ותחוקק שוב חוק מפלה".

"הגיע הזמן לחוקק חוק שירות ממלכתי שוויוני, צבאי או אזרחי, שיחול על כל אזרח או אזרחית, לקיים הידברות ולא לחוקק סנקציות פליליות על מיעוטים", אמרה גלאון.

כאמור, בניגוד לרוב הציבור החרדי שנציגיו הביעו צער על החלטת בג"ץ המבטלת את חוק הגיוס המתוקן ומחייבת גיוס מלא של כל בני הישיבות, הארגונים החרדים הקיצונים המתנגדים לחוק הגיוס המתוקן, הביעו שמחה על ההחלטה.

בתגובה להחלטה מסרו הארגונים הודעות לכלי התקשורת באמצעות דובר חדש עמו בחרו לשלב ידיים למטרה זו. אלא שבחירת הדובר שמונה ע"י הארגונים החרדים הקיצונים להילחם בחוק הגיוס, מתמיהה ומטרידה מאד. מדובר בדרור מזרחי, איש מרצ, ששימש כעוזרה הפרלמנטרי של יו"ר מרץ ח"כ זהבה גלאון, התמודד על מקום ברשימת מרצ למועצת העיר תל אביב–יפו, ועפ"י המופיע באתר הרשמי של מרצ, הוא משמש - לא פחות ולא יותר - כיו"ר התא הנחשב לתועבה עפ"י היהדות. מזרחי פעיל במפלגה בנושאי תועבה מזה שנים ארוכות.

הפגנות מתנגדי חוק הגיוס





דרור מזרחי ברשימת בעלי התפקידים במפלגת מרצ (מתוך אתר מרצ)

מזרחי מסר בשם לקוחותיו, הארגונים החרדים הקיצונים, כי ״בג״ץ אמר בגלוי את מה שהשלטון הפחדני נמנע לומר - חוק הגיוס הוא חוק מפלה ולא שוויוני, ומקומו בפח האשפה של ההיסטוריה".

הארגונים הוסיפו, ״טוב פעל בג״ץ שקיבל את החלטתו זו, ושם קץ לאפליה ולניסיון ליצור קסטות בציבור החרדי. מן הרגע הראשון שמהלך שפל זה יצא לדרך, היה ברור כי הראשונים להישלח יהיו חרדים מוחלשים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ציבור זה, ולא בני האליטות שימשיכו ליהנות מפטורים ולהסתדר״.

״ביטול החוק יאחד את כל החלקים בציבור החרדי למלחמה עיקשת ועקבית נגד כל ניסיון לכפיית גיוס על החרדים, ואנו נמשיך במאבקנו העיקש נגד כל כוונה לאלץ חרדים להיכנס אל שורות הצבא. כל ניסיון לכפות גיוס על העדה החרדית יענה במאבק חורמה״ נמסר.

״מקומו של הציבור החרדי איננו בצה״ל ולא באף צבא אחר. זהו ציבור שבמשך אלפי שנים נאבק לשמר את ייחודו התרבותי, הערכי, הדתי, ולהשאר נאמן לתורת ישראל, שזולתה אין כל סמכות ריבונית. מצער היה לראות איך דווקא במדינת היהודים המיוחלת, פתח השלטון במלחמת חורמה ביהדות החרדית מתוך מסע מוטרף ואובססיבי לגייס את כולם ולשנות את החברה החרדית" מסר מזרחי בשם הארגונים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אישר דרור מזרחי כי הוא עובד עבור קואליציית הארגונים החרדים המתנגדים לחוק הגיוס שחוקקו הח"כים החרדים. באשר למופיע באתר מרצ כי הוא משמש כיו"ר תא התועבה של מרצ, אמר מזרחי כי "האתר אינו מעודכן". יצוין כי מזרחי החל בתפקידו זה לפני מספר שנים.
מרצ דרור מזרחי ארגונים נגד חוק הגיוס מינוי תמוה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד