י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ראש הישיבה לחילונים: "תשמרו לפחות שבת אחת"

ראש ישיבת כיסא רחמים הגר"מ מאזוז קורא לציבור שאינם שומרים שבת לשמור את השבת האחרונה לפני ראש השנה. "אפשר לשחק כדורגל גם ביום חול" • האזינו לקריאתו

אילוסטרציה. (pixabay)
אילוסטרציה. (pixabay)



במהלך שיחתו השבועית של ראש הישיבה הגר"מ מאזוז, המשודרת מדי שבוע ברדיו 'קול ברמה', דיבר הרב על חומות השבת שנפרצו בשנה האחרונה בפרט, וקרא להתחזק בשמירת השבת, לקראת ימי הדין והרחמים.

בנוסף פנה הרב לציבור שעדיין אינם שומרי תורה ומצוות, בקריאה להשתדל לשמור לפחות את השבת האחרונה של השנה, לטעום את טעמה המיוחד של השבת.

"אנחנו מתקרבים ליום ראש השנה. ביום ר"ה כל המעשים שלנו, של כולנו, נשקלים למעלה. אם יהיו המעשים הטובים יותר מהמעשים הרעים, הקב"ה מוותר לנו, סולח לנו. נותן להם צ'אנס עוד שנה. השנה הזאת בעז"ה תהיה טובה. "ואכלת ושבעת וברכת את ה' אלוקיך". ושבעת = תשע"ח".



"אבל אם חס וחלילה לא נהיה בסדר, והמעשים הרעים גוברים על המעשים הטובים, אז ה' יודע מה שיקרה. צריכים לחזור בתשובה. כל אחד יתקרב משהו, יתקרב משהו להקב"ה, יתקרב כל דהו. יתקרב, יתקרב, יתקרב, כשאנחנו מתקרבים הקב"ה מקרב אותנו".

"עם ישראל יתקרב להקב"ה, ילך לשמוע שופר בר"ה, ילך לעשות סימנים בליל ר"ה, ילך לשמור על כיפור, וירגיש טוב את זה. הקב"ה רואה שעם ישראל מתקרבים אליו, אני מקרב אתכם עוד יותר, שנאמר "שובו אלי ואשובה אליכם".

"איך אומר יחזקאל הנביא (לג, יא) "שׁוּבוּ שׁוּבוּ מִדַּרְכֵיכֶם הָרָעִים" תחזרו בתשובה! כשהרב עובדיה היה אומר את הפסוק הזה בשבוע של כיפור, היו זולגות עיניו דמעות".

"מה אתם מפסידים לשמור שבת, מה אתם מפסידים? תשמרו שבת, מה יכול להיות? משחק כדור רגל? באמצע השבוע. לא יקרה כלום. אולי השנה הזאת, נשמור איזה שבת אחת שכל המדינה תשמור, יבוא ראש הממשלה וישמור, ונשיא המדינה וישמור, כל החילונים ישמרו. לפחות בפרהסיה".

"לשמור שתהיה לנו שבת, ובעז"ה נזכה לגאולה שלמה במהרה בימינו אמן", אמר הרב.
הרב מאזוז שמירת שבת חילונים כדורגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד