ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הנציגים החרדים התכנסו לדיון חירום: "נדרוש את פסקת ההתגברות"

כפי שנחשף ב'בחדרי', בעקבות פסיקת בג"ץ אמש שפסל את חוק הגיוס המתוקן, חברי הכנסת מסיעות יהדות התורה וש"ס נפגשו היום לפגישת חירום בכנסת • "נחזיר האת הכוח לממשלה ולכנסת. הסכמים קואליציונים צריך לקיים. נדרוש את סעיף ההתגברות", אמרו הנציגים החרדים

הנציגים החרדים התכנסו לדיון חירום: "נדרוש את פסקת ההתגברות"



כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' חברי הכנסת מסיעות יהדות התורה וש"ס נפגשו היום לפגישת חירום בכנסת - וזאת בעקבות פסיקת בג"ץ אמש לפסול את חוק הגיוס המתוקן.



ל"בחדרי חרדים" נודע כי בתחילה כינוס החירום תוכנן להתקיים ביום חמישי - לאחר שובו של ח"כ יעקב אשר מחו"ל, אך עקב חשיבות ודחיפות הנושא - הוחלט לקיים את הכינוס באופן מיידי.

בדיון שנערך בחדר הדיונים של ועדת העבודה אמרו ראשי המפלגות השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני כי יש להחזיק את הכוח לממשלה ולכנסת, "תחזירו את הכח לממשלה ולכנסת. הסכמים קואליציונים צריך לקיים. נדרוש את סעיף ההתגברות".

‏דרעי אמר כי "הפסיקה אתמול היא בעיה של כל הכנסת. אנחנו נסתדר, תהיו בטוחים. יש לנו הסכם קואליציוני. כל שותפי הקואליציה יודעים למה הם נכנסו", לדבריו, "אנחנו נאמנים לקואליציה. לא משחקים משחקים. משוכנעים שכולם בקואליציה יתמכו בכל תיקון שנביא".

‏דרעי הוסיף כי "יש פה הצטברות של פסיקות נגד הסטטוס קוו. לשופטים אין עדיפות על אף אחד. אם היו שופטים חרדים התוצאה הייתה ברורה. ולכן הציבור בוחר נציגים. יש פה הצטברות של פסיקות נגד הסטטוס קוו. לשופטים אין עדיפות על אף אחד. אם היו שופטים חרדים התוצאה הייתה ברורה. ולכן הציבור בוחר נציגים".

‏עוד הוסיף בדבריו בישיבת החירום: "לא יכול להיות שיש בחירות ומישהו אחר מנהל את המדינה. אנחנו עובדים אצל שופטי בג"ץ. לא ייתכן. גיור, כותל, כשרות, גיוס. השתנו סדרי שלטון. מדובר פה בעניינים עקרוניים שמי שאמור להחליט עליהם הם חברי הכנסת. מה אני אומר לתושבי דרום תל אביב? שנים של עבודה בג"ץ השליך לפח. או שנפזר את הכנסת וניתן את המפתחות לבג"ץ או שנחזיר את הכוח לכנסת. זו הקריאה שלי היום: תחזירו את הכוח לכנסת".

‏השר ליצמן אמר בכינוס: "אנחנו צריכים להכניס את פסיקת ההתגברות שלא יוכלו לבטל את החוק הזה. מעניין שהשופטים המתינו ליום האחרון שלהם בתפקיד בשביל ההחלטה הזו.

‏ליצמן הוסיף: "חוק הכשרות זה נורא ואיום. א"א שכל אחד יוכל לומר שיש לו הכשר. ז"א שערבי בסכנין יוכל לפתוח כשרות. זה שטויות והבלים. זו התגרות מיותרת", לדבריו, " הזהרנו את כחלון. הוא אמר שלא תהיה לו בעיה עם פסיקת ההתגברות על החוק הספציפי הזה".

גפני אמר כי "אין זכות קיום לעם היהודי בלי לומדי התורה. בג"ץ הקדיח את תבשילו. אנחנו נתקן את החוק. אחרת אנו מידרדרים לשלטון דיקטטורי. התנהל ויכוח משנת 2002 בין הכנסת לבג"ץ. השופטים אמרו שהחוק לא חוקתי - הכנסת תיקנה. ואח"כ שוב אותו דבר".

‏גפני הוסיף: "גם אם לא הולכים על פיסקת ההתגברות, לא ייתכן שבג"ץ יתערב כך בחוק. אין שם אף אחד שמבין את החשיבות של לומדי התורה. כל הכבוד לסולברג".

סגן השר מאיר פרוש אמר בכינוס החירום כי "צריך להבהיר שאין שום אפשרות לחוקק חוק אחר, המקסימום שיכולנו ללכת זה החוק הנוכחי. אנחנו צריכים להיות במצב שכל הרוצה ללמוד תורה יוכל לעשות זאת ולקבל דחייה. אבל אין חוק אחר".

ח"כ ישראל אייכלר שהגיע לישיבה המשותפת רגע לפני חתונת בתו‏ הביא את הנתונים בפני המשתתפים: "יש רק שתי מדינות שבהם יש גיוס חובה לנשים - צפון קוריאה וישראל. אני מבקש להציע לבטל את גיוס החובה לנשים. ‏בנוסף, נשקול לבטל את הסנקציות פליליות לצעירים חילונים שלא מתגייסים, כך נבטל את הטענה המרכזית על אפלייה".

אייכלר סיכם את הדרמה המשפטית שהתחוללה אתמול: "השופטים עושים מה שהם חושבים בלי לקחת אחריות על מה שיוצא מזה. לכן העם נותן את הכוח לנבחרי הציבור בכנסת, ואני נפעל לחזק את המנדט הזה".

ח"כ אורי מקלב אמר בישיבת החירום כי "ביטול חוק הגיוס היא בעיה גדולה יותר של שלטון החוק מאשר של הציבור החרדי, אנחנו נמשיך ללמוד תורה עם ובלי חוק".

‏ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר: "באו מים עד נפש. בג"ץ מתערב בחיי היום יום של העולם החרדי. נקווה שבקרוב נוכל לברך על חוק חדש. בלי פסיקת ההתגברות - בג"ץ ינסה שוב לשנות".

‏השר דוד אזולאי אמר בדיון כי "צריכה לצאת מכאן אמירה לבג"ץ - עד כאן. תפסיקו לגרום מחלוקות בעם ישראל".

"בפסיקת בית המשפט העליון אתמול בנוגע לגיוס בני הישיבות בית המשפט אמר למעשה כי הוא רוצה להמשיך את המחלוקת בעם ישראל. ואת דבריו בחר לומר דווקא ימים ספורים לפני ראש השנה.

"החוק שכזכור עבר בהסכמה לאחר פשרות הצדדים, נפסל כאמור על ידי בית המשפט תוך התעלמות מהחלטת הרשות המחוקקת- הגוף הנבחר.

"הגיע הזמן לעשות שינוי חקיקה ולומר לבגץ ; לא נבחרתם אלא מוניתם . תפסיקו לגרום מחלוקות בעם ישראל בסדרה של פסקי דין נגד החלטת הכנסת. חוק דירה שלישית, המסתננים, מקוואות, כשרות, ועוד. תפקידכם לאחד את העם ולא לפלגו. אנו נפעל במשותף ונעביר את החוק כפי רצון הבוחר", אמר אזולאי.
גיוס בגץ פסקת ההתגברות הסיעות החרדיות כינוס חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד