כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

עם מסוק פרטי: הביקור הרשמי של דרעי באוקראינה - הלו"ז המלא

שר הפנים דרעי ימריא מחר לביקור רשמי באוקראינה • הסיור יכלול פגישות עם ראש הממשלה ובכירים בממשל, עסקנים יהודים ותפילות בסמוך לציונו של רבי נחמן באומן ושל ה'בעל התניא' בהאדיטש • 'בחדרי' עם הלו"ז המלא של הביקור העמוס

צילום: פלאש  90
צילום: פלאש 90



כפי שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים" שר הפנים אריה דרעי ימריא מחר (חמישי) לביקור רשמי באוקראינה. "בחדרי חרדים" עם לוח הזמנים המלא של הסיור שיכלול פגישות עם ראש הממשלה ובכירים בממשל, עסקנים יהודים ותפילות בסמוך לציונו של רבי נחמן באומן ושל ה'בעל התניא' בהאדיטש.

על פי המידע שהגיע ל"בחדרי חרדים", כמחוות כבוד, דרעי ימריא מישראל בשעה 8:00 וינחת בקייב בשעה 11:00. אליו יצטרפו גם גורמי מקצוע ממשרד הפנים שיתלוו אליו לפגישות עם בכירי הממשל.

ממשלת אוקראינה העמידה לרשותו של שר הפנים מסוק שיטיס אותו ממקום למקום באוקראינה. לאוקראינים חשוב מאוד לכבד את דרעי מכיוון שהם מעניקים חשיבות למשרד הפנים הישראלי ובשל כך העמידו לרשותו מסוק.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים", כי בעקבות העובדה שהמסוקים האוקראינים הממשלתיים ישנים - הממשלה חכרה מסוק פרטי יוקרתי עבור השר דרעי.

על פי לוח הזמנים שהגיע לידי "בחדרי חרדים", זמן הנסיעה המשוער במסוק מקייב לאומן - כשעה ורבע, והמסע יחל בשעה 12 מקייב במטרה להגיע לאומן בשעה 1:15 שם דרעי יתפלל בציון רבי נחמן.

במקום תיערך לו קבלת פנים והוא ייפגש עם ראשי הקהילות היהודיות ועם ועסקנים מקומיים. בשעה 4:00 צפויה להתקיים פגישה בין דרעי למושל המחוז בהשתתפות ראש העיר.

אחרי שיבקר באומן, דרעי צפוי להמריא חזרה עם המסוק לקייב - שם יקיים פגישת עבודה עם שר הפנים האוקראיני ולאחר מכן עם ראש הממשלה. בנוסף הוא ישתתף באירוע בשגרירות ישראל ויבקר ביום שלאחר מכן - שישי, בתלמוד תורה המקומי.

בשבת ישהה דרעי בהאדיטש סמוך לציונו של ה'בעל התניא. יצויין, כי בשל העובדה שדרעי עצמו העדיף להתנייד ממקום למקום ברכב ולא יעשה במסוק את הדרך להאדיטש, צפוי השר לעשות ברכב דרך ארוכה של כ-5 שעות. ביום ראשון הוא יניח זר בבאבי יאר שבקייב, לזכרם של יהודי אוקראינה שנרצחו במלחמת העולם השניה.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים", כי ביקורו של דרעי באומן מגיע בהזמנת המזכירות הארצית של חסידי ברסלב. ובפגישות עם ראשי הקהילה יעלה לדיון נושא מחירי הטיסות היקרים בערב ראש השנה מישראל לאומן.

כמו"כ בפגישות הדיפלומטיות יעלה דרעי לדיון על השולחן את נושא שהייתם של אזרחי אוקראינה בישראל, ללא אישורים וכפי עלה לדיון בכנסת על ידי דרעי מספר פעמים.

בברסלב, נרגשים מהביקור ומקווים שיביא לתועלת רבה - שכן דרעי היה מראשוני העולים לציון רבי נחמן בימי ראש השנה, והוא זכור לטוב כמי שדאג רבות לצרכי ברסלב.
אריה דרעי אומן אוקראינה טיסה ביקור ממשלתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד