י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שבועיים אחרי ההשקה: צניחה במכירות קולה שופרסל

השבוע הראשון שאחרי ההשקה היה מוצלח מהצפוי, והמשקה החדש תפס 28% מהמכירות של משקאות הקולה ברשת שופרסל - אך בשבוע השני נפלו המכירות בזמן שקוקה קולה, פפסי ו–RC קולה תפסו שוב את קדמת הבמה • שופרסל: "הביקוש הגדול הוביל למחסור במוצרים"

קולה 'שופרסל' החדש. יחצ
קולה 'שופרסל' החדש. יחצ



אחרי נתוני פתיחה מרשימים בשבוע הראשון להשקתה, נרשמה השבוע ירידה של 60% במכירות הקולה מהמותג הפרטי של רשת שופרסל — כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי TheMarker.

בשבוע הראשון שאחרי ההשקה הגיע נתח השוק של המותג ל–28.3% ממכירות כלל משקאות הקולה ברשת שופרסל. ואולם בשבוע שלאחר מכן צנח נתח השוק של קולה שופרסל ל–12%, והמכירות ירדו מ–191 אלף בקבוקים ל–75 אלף בלבד.

במקביל, החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל), שמכירותיה בשופרסל ירדו מ–414 אלף בקבוקים בממוצע בחודש שקדם להשקת המותג הפרטי ל–397 אלף בקבוקים אחרי ההשקה, מתאוששת: בשבוע השני שאחרי ההשקה עלו מכירות קוקה קולה ל–443 אלף בקבוקים, ונתח השוק שלה ברשת עלה ל–70.8%.

טמפו ויפאורה (בעלות המותגים פפסי ו–RC קולה, בהתאמה) צמחו והגיעו יחד למכירות של 107 אלף בקבוקים בשופרסל בשבוע האחרון, לעומת 86 אלף בקבוקים בשבוע ההשקה של המותג הפרטי ו–97 אלף בקבוקים בממוצע בחודש שקדם לה. בכלל רשתות השיווק, נתח השוק של קולה שופרסל ירד בשבוע האחרון ל–3.3%, לעומת 7.7% בשבוע ההשקה של המוצר.

מחכים לקניות החג

בשופרסל טוענים כי הירידה במכירות היא תוצאה של מחסור במוצר — שנוצר בשל ביקוש גדול מהצפוי. ייתכן כי הדבר נובע גם מלקוחות שרכשו את המוצר פעם אחת, טעמו והחליטו שלא לרכוש אותו פעם נוספת.

כמו כן, נשמעו טענות רבות באשר לדמיון החיצוני בעיצוב בקבוקי קולה שופרסל לבין בקבוקי קוקה קולה — דבר שאולי הוביל לקוחות לרכוש את המותג הפרטי בטעות. בנוסף, בשבוע ההשקה חילקה הרשת בקבוקי קולה שופרסל לכ–13 אלף עובדיה.


כעת יש להמתין ולראות מה יקרה למכירות של קולה שופרסל לקראת ראש השנה. מצד אחד, שופרסל כבר תצטייד עד אז במלאי בקבוקים גדול דיו, ומנגד צפויה קוקה קולה לצאת במבצעים אטרקטיביים לחג.

בשבועיים שחלפו מאז ההשקה, קולה שופרסל נמכרה ברשת ב–2 שקלים לליטר; קוקה קולה בכ–4 שקלים לליטר; ופפסי ו–RC קולה ב–2.6 שקלים לליטר.

קולה שופרסל מיוצרת בטורקיה, במפעל של תאגיד DYDO היפני. קטגוריית משקאות הקולה היא אחת מהקטגוריות המאתגרות ביותר עבור המותג הפרטי של שופרסל, שכבר פתח חזיתות מול יצרניות גדולות כמו תנובה ואסם. המותג נחל הצלחה רבה בתחום החלב, והצלחה מוגבלת יותר בתחום המזון לתינוקות.

קטגוריית משקאות הקולה מתאפיינת בנאמנות גדולה למוצר, והלקוחות דבקים במותג אחד. החברה המרכזית למשקאות מחזיקה ב–90% מהקטגוריה עם קוקה קולה, ומגלגלת כ–1.6 מיליארד שקל בשנה. פפסי ו–RC קולה בקושי מצליחים לזנב בה, למרות שמחיריהם אטרקטיביים יותר. כך, ייתכן שגם אם שופרסל תתמקם בנתח שוק חד־ספרתי גבוה מכלל הקטגוריה — זו תיחשב הצלחה עבור המותג הפרטי.

משופרסל נמסר בתגובה: "בשבוע הראשון של השקת הקולה הביקוש עלה על הצפוי, והמלאי נמכר כולו. לכן, נוצר מחסור בשבוע השני להשקה, ובסניפים היו רק פחיות למכירה. שופרסל זירזה את משלוח הבקבוקים הבא, שהגיע אמש לסניפים".
קולה שופרסל שופרסל קוקה קולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד