כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כפי שדווח ב'בחדרי': הגרי"מ שכטר המריא לאומן

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', כשבוע לפני ראש השנה, הגרי"מ שכטר המריא הבוקר לאומן שבאוקראינה לאחר 28 שנים שלא שהה במקום • בברסלב מתרגשים

רבי יעקב מאיר נכנס הבוקר למכונית בדרך לשדה התעופה
רבי יעקב מאיר נכנס הבוקר למכונית בדרך לשדה התעופה



הדרמה בברסלב יוצאת לדרך. כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי מנהיג ברסלב הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר ישהה השנה בראש השנה באומן לראשונה מזה עשרים ושמונה שנים, הבוקר (חמישי) יצא הרב שכטר מביתו ברחוב שמעון רוקח בירושלים לנמל התעופה בן גוריון בלוד, שם ימריא במטוס פרטי.

הגרי"מ שכטר המריא עם מספר מקורבים יחד עם ספר תורה וישב ושר שירי כיסופים בטרקלין מצדה.

כבר בשבת ישהה במתחם קהילתו 'קרן אורה' באומן. בברסלב מעריכים שבעקבות הגעתו מאות רבות של חסידי הרב שכטר מרחבי העולם יצטרפו והשנה כן ישהו באומן בראש השנה.

כזכור, אתמול (רביעי), דווח ב'בחדרי חרדים', על כך שלאחר עשרות שנים, בהם לא שהה באומן ואף לא בראש השנה, ימריא השנה הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר מגדולי מנהיגי חסידות ברסלב בארץ ובעולם.

הגרי"מ שכטר לא שהה בראש השנה באומן למרות שמשפחתו, ילדיו ואלפי חסידיו ומעריציו נסעו כמידי שנה. מספרים שבעקבות הבטחתו המפורסמת לגאון הצדיק רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל לשמור על הקיבוץ בירושלים, נמנע הגרי"מ מלטוס בכל שנה, אולם הסיבה האמיתית לא נמסרה מעולם.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי השנה הביע רבי יעקב מאיר את רצונו לנסוע מסיבה השמורה עמו, מה שהעורר הפתעה גדולה ודרמה בחצרות ברסלב בארץ ובעולם. מאות מרחבי העולם צפויים להצטרך להסיעה, כולל גבירים בעלי ממון רב.

עוד דיווחנו אתמול, כי לגרי"מ הוכן מטוס פרטי, עמו ימריא היום (חמישי) וישהה בראש השנה במקום. הגרי"מ לא יתפלל ב'קלויז' אלא במניין של קהילתו.

הגרי"מ שכטר שהה בפעם האחרונה באומן בראש השנה תשמ"ט.

הגרי"מ שכטר ביציאה מביתו ובטרקלין מצדה. צילום: ברוך אוביץ





















































רבי יעקב מאיר שכטר ברסלב אומן היסטוריה ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד