י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גיבוי מפתיע למאבק החרדים: "לכבד את לומדי התורה"

למרות שהם משרתים בצבא, תושבי יהודה ושומרון מגבים את החרדים • יו"ר מועצת שומרון: "מי שרוצה ללמוד תורה צריך לכבד את הרצון שלו ולאפשר לו ללמוד תורה"

גיבוי מפתיע למאבק החרדים: "לכבד את לומדי התורה"
יח"צ



המפלגות החרדיות הכריזו מלחמה על בג"ץ, בעקבות ההחלטה לבטל את חוק הגיוס המתוקן. לאחר שאתמול נפגשו הח"כים החרדים לדיון חירום בכנסת, הבוקר הם מקבלים גיבוי ממקום לא צפוי.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודיע הבוקר כי הוא וחבריו יעמדו כחומה בצורה לצד הציבור החרדי במאבקם. לדבריו: "מדובר בהתערבות פוליטית גסה ובוטה מצד בג"ץ. כסרן במילואים וכמי שמייצג את השומרון - אחד האיזורים עם הריכוז הגבוה ביותר של לוחמים וקצינים במדינת ישראל, אין לי ספק שמי שרוצה ללמוד תורה צריך לכבד את הרצון שלו ולאפשר לו ללמוד תורה".

"אנחנו צריכים לעמוד כחומה בצורה מול בג"ץ ולעצור את המהלך הזה שיותר ממה שהוא מועיל הוא מזיק לחברה הישראלית ולמרקם המיוחד שלה", הוסיף דגן.

כאמור, בדיון שנערך אתמול, ושסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', אמרו הנציגים החרדים כי יש להחזיר את הכוח לממשלה ולכנסת, וכי הם מתכוונים לדרוש את סעיף ההתגברות.

שר הפנים אריה ‏דרעי אמר: "יש פה הצטברות של פסיקות נגד הסטטוס קוו. לשופטים אין עדיפות על אף אחד. אם היו שופטים חרדים התוצאה הייתה ברורה. ולכן הציבור בוחר נציגים".

‏השר ליצמן אמר בכינוס: "אנחנו צריכים להכניס את פסיקת ההתגברות שלא יוכלו לבטל את החוק הזה. מעניין שהשופטים המתינו ליום האחרון שלהם בתפקיד בשביל ההחלטה הזו".

ח"כ משה גפני אמר בכינוס החירום: "אין זכות קיום לעם היהודי בלי לומדי התורה. בג"ץ הקדיח את תבשילו. אנחנו נתקן את החוק. אחרת אנו מידרדרים לשלטון דיקטטורי. התנהל ויכוח משנת 2002 בין הכנסת לבג"ץ, השופטים אמרו שהחוק לא חוקתי - הכנסת תיקנה. ואח"כ שוב אותו דבר".

סגן השר מאיר פרוש אמר כי "צריך להבהיר שאין שום אפשרות לחוקק חוק אחר, המקסימום שיכולנו ללכת זה החוק הנוכחי. אנחנו צריכים להיות במצב שכל הרוצה ללמוד תורה יוכל לעשות זאת ולקבל דחייה. אבל אין חוק אחר".
חוק הגיוס בגץ כינוס חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד