כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מקלב יסדר לכם חוף נפרד בתל-אביב

התוכנית להצבת מצלמות אבטחה בחוף שרתון, שנחשפה ב'בחדרי חרדים', הגיעה לכנסת • מקלב: "חוף יחודי שאין לו אלטרנטיבות ולכן יש לזרז את פתיחתו בהקדם"

חוף שרתון בתל אביב
חוף שרתון בתל אביב

עבודות התשתית המתבצעות בחוף הנפרד בת"א (חוף שרתון) מנעו עד כה את פתיחתו לרחצה. החוף ניזוק קשה בשתי סערות שהתחוללו בתחילת דצמבר, ועד כה לא הסתיימו בו העבודות.

הבוקר (א'), במהלך דיון בוועדה לפניות הציבור, קרא יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), לעיריית ת"א להאיץ את העבודות. "זהו חוף ייחודי שאין לו אלטרנטיבות ולכן יש לזרז את פתיחתו בהקדם", דרש.

מקלב קבל בפני אנשי העירייה על-כך שלא נעשו די מאמצים לפתוח את החוף מיד עם פתיחת עונת הרחצה ואמר כי היה על העירייה לפעול לפתיחתו במועד, בדומה להאצת עבודות בינוי בבתי הספר על-מנת לעמוד ביעד של ה- 1 בספטמבר בכל שנה. לדבריו, קיים ביקוש רב לרחצה בחוף הנפרד גם לשאינם דתיים. "הקיץ מגיע כל שנה באותו תאריך ועל-כן היה על העירייה להיערך לפתיחת החוף מבעוד מועד", אמר.

בנוסף, קרא מקלב להגבהת המחיצה על החוף עצמו ולהרחבתה בתוך המים, וכן לשפר את דרכי הגישה לחוף באופן שיאפשר מעבר לדתיים שאינם רוצים להיות חשופים לחופים אחרים.

מנהל בקרה ואיכות בעריית ת"א, שלום ונטורה, אמר שהחוף הנפרד נפגע הכי קשה מבין כל חופי ת"א וכי הסערה השנה היתה יוצאת-דופן בעוצמתה בהשוואה לשנים קודמות. ונטורה ציין את היקף הנזק בחופי ת"א שנאמד בכ- 25 מיליון ₪. לדבריו, 'מעז יצא מתוק' ועקב הרס התשתית בחוף, הוחלט בעירייה על בניית תשתית משופרת וטובה אף יותר מזו שבטרם הסערה. הוא הבטיח להאיץ את העבודות ולהביא לפתיחת החוף בעוד שלושה שבועות, ב-1 ליולי.

גם נושא המצלמות, שנידון בהרחבה באתר, עלה לדיון. מקלב קרא לעירייה להימנע מהצבת מצלמות אבטחה בחוף הנפרד, עד למציאת פתרונות ביחד עם הנציגות הדתית בעירייה ובמועצת העיר, כך שיהלמו את דרישות ציבור המתרחצים הייחודי. הוא הציע להציב שילוט באזור מסויים בחוף שבו יוצבו מצלמות, בכדי למנוע גנבות, ומי שזקוק לשמירה על חפציו יעשה זאת באזור מצולם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד