י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מדהים: 67% מחוצי הכביש ב-2010 - נפגעו במעבר חצייה • וידאו

על פי נתוני אור ירוק, 1,900 הולכי הרגל נפגעו בתאונות בעת שחצו כביש • מנכ"ל אור ירוק: "מעברי החציה הם פתרון חלקי בלבד להולכי רגל; יש להוסיף אמצעי ריסון למהירויות הנסיעה בסמוך להם"

ילדים במעבר חציה
ילדים במעבר חציה




"היפגעותם של הולכי רגל רבים דווקא במעברי חצייה, שאמורים להיות מקום מוגן עבורם, היא תופעה חמורה ומצערת" אומר שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק. מניתוח נתוני הלמ"ס שביצעה אור ירוק עולה, כי מבין 1,900 הולכי הרגל שנפגעו בתאונות בעת שחצו כביש בשנת 2010, כ-67% נפגעו בעת שחצו כביש במעבר חצייה.

מדו"ח שערכה אור ירוק בנושא היפגעות הולכי רגל עולה, כי בממוצע נהרגים בישראל 147 הולכי רגל בתאונות דרכים מדי שנה.

תמונת המצב לגבי הולכי הרגל הקשישים מדאיגה במיוחד: בין השנים 2008-2010 נהרגו 121 קשישים (בני 65 ומעלה) בתאונות דרכים כהולכי רגל, 50 מתוכם בעת שחצו מעבר חציה.

גם לגבי ילדים (0-14) עולה תמונת מצב עגומה: לאורך העשור (2000-2009) עמד שיעור הילדים שנהרגו מכלל הולכי הרגל על כ-16%, אחוז גבוה משמעותית ממדינות אירופה המתקדמות, בהן נע שיעור זה בין 2%-10%.

אבואב: "הולכי רגל הם משתמשי הדרך הפגיעים ביותר. הסיבה נעוצה בכך שמערכות התחבורה תוכננו מנקודת מבטו של נהג הרכב, ללא התחשבות בצרכים של ההולכים ברגל. נתוני ההיפגעות של הולכי הרגל במעברי חצייה מצביעים על כך שהרשויות, וביניהן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משטרת ישראל והרשויות המקומיות, נדרשות לטיפול מיידי וממוקד בבעיה זו. עליהן לדאוג לכך שמעברי החצייה יהיו אזור בו סכנת ההיפגעות של הולכי הרגל תשאף לאפס, ולא יהוו עוד פתרון חלקי בלבד. ניתן לעשות זאת, בין היתר, על ידי הוספת אמצעים לריסון מהירות תנועה בסמוך למעברי החצייה, דוגמת גבשושיות".

מנתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2010 אלה היו הערים בהן נפגעו הכי הרבה הולכי רגל במעבר חצייה: תל אביב-יפו (251), ירושלים (101), חיפה (125), חולון (65), רמת גן (59), בת ים (54), בני ברק (45), באר שבע (41).
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד