י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"יעמוד...לוי... בנימין נתניהו" • הקואליציה התגבשה בצפת

רגע אחרי שיצאו ארוזים משבת הגיבוש של הקואליציה במלון 'רות רימונים' בצפת, מתארים הח"כים את השבת שחלפה • מי היה הגבאי, מי אמר דברי תורה, ומי הפסיד את הטיול

ראש הממשלה עם חלק מהשרים והח"כים בקבלת הפנים ביום שישי. צילום: פלאש90
ראש הממשלה עם חלק מהשרים והח"כים בקבלת הפנים ביום שישי. צילום: פלאש90



רגע אחרי שיצאו ארוזים משבת הגיבוש של הקואליציה במלון 'רות רימונים' שבצפת, מנסים חברי הכנסת לתאר את השבת שחלפה עליהם - והם בהחלט נשמעים מרוצים.

חילולי שבת לא היו, הם מסכמים חד-משמעית. לא, הם כמובן לא עקבו אחר מעשיו של ח"כ כזה או אחר, זה לא מעניינם, אבל האירוע הכללי היה נטול חילולי שבת לגמרי, "תוך השתדלות של מעל ומעבר מצד המארגנים", הם מעידים.

מי ששימש כגבאי וניהל את העלייה לתורה, בשחרית וגם במנחה, היה יו"ר ש"ס, אברהם מיכאלי. משהגיע ל'לוי', שאל האם יש לוי נוסף מלבד השר משולם נהרי.

"גם אני לוי", השיב ראש הממשלה, בנימין נתניהו - ומיהר לעלות לתורה.

"אין ספק שהשבת שעברה עלינו הייתה חוויה מיוחדת. אפילו דברי תורה נאמרו בשולחן השבת", מספר אחד מבכירי ש"ס. בין מי שאמרו דברי תורה היו סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אלי ישי, והח"כים יצחק ועקנין וניסים זאב. מסיעת הליכוד נשא דברי תורה יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, שהגיע לשבת מלווה ברעייתו ובתינוקו.

בתוך לובי המלון ציפתה להם חוויה מעניינת. ניגוני כלייזמרים, שירת "לא לפחד", וגם... עוגה בצורת סמל המדינה.

"אכלנו אותה", אמר נתניהו, בעודו מגיש פרוסה לפיו.

'ידיד נפש' בבית כנס האר"י

חוויה לא שגרתית עברה גם על העיר צפת עצמה, שתושביה לא ממש מורגלים באירועים מסוג זה.

כבר ביום שישי החלו להגיע אל מתחם בית המלון חברי הכנסת והשרים. כל אחד מהם הגיח ממכוניתו, נושא בידיו מזוודה וגם את החליפות אותן ילבש בשבת. ח"כ אנטסיה מיכאלי, מישראל ביתנו, סיפרה כי זו הפעם הראשונה בה היא "יוצאת עם בעלה לשבת בלי ילדים". את שמונת ילדיהם השאירו מאחור - בבית.

עוברי אורח שניסו להציץ אל תוך המלון פנימה נתקלו במשאיות, שחסמו את הכניסה. גם עשרות מחסומים שהוצבו על ידי השב"כ עצרו את קהל הסקרנים הגדול. תושב בני-ברק שנקלע בשבת לדירה בעיר העתיקה סיפר לי, כי האירוע הפך לשיחת היום בבית הכנסת.

סוד קסמו של מלון רות רימונים הוא בשילוב בין המבנה ההיסטורי המשומר מהמאה ה-17 לצד עיצוב עדכני באווירה הייחודית לצפת. שטחו - 42 דונם. מיום שישי הקיפו אותו עשרות מאבטחים, שמשימתם אחת: לעבור את האירוע בשלום ובבטחה. שיהיה יפה. בכל זאת, לא בכל יום נקלע לכאן ראש הממשלה ועמו שרי הממשלה וח"כי הקואליציה.

את הסיור הרגלי של שבת בצהרים נאלץ נתניהו להפסיד. כללי הביטחון קובעים כי סיור כזה חייב להיות ממונע, ומשום כבוד החרדים שהגיעו לאירוע, נמנע ראש הממשלה מלחלל את השבת. כך יצאו כמה מחברי הכנסת והשרים לטייל, מלווים בגברת שרה נתניהו, בעוד נתניהו, אהוד ברק, ואביגדור ליברמן, נותרו מאחור, מסיבות דומות.

ראש עירית צפת לשעבר, זאב פרל, התנדב להדריך את השיירה. הוא הוליך אותם אל בית הספר אותו ניהל סבו של נתניהו, ליד מסגד השוק, ואל השכונות היהודיות. כשהגיעו לבית הכנסת האר"י שרו "ידיד נפש"...

בעוד הסיור הרשמי מתנהל ללא הפרעות, נעו חברי כנסת אחרים בציר שונה. הפעם, הם נתקלו בהפגנה למען שחרורו של גלעד שליט. "גלעד נמק בשבי ואתם נופשים בבריכה", הופיע הכיתוב על השלטים שבידי המפגינים. "שבת שלום", קראו לעברם 'הנבחרים'.

האם הגיבוש הצליח? זאת נדע כבר בימים הקרובים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד