כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

מייקרוסופט הפרה זכויות יוצרים ותשלם 300 מיליון

תביעה שהוגשה לפני מספר שנים נגד מייקרוספט בטענה שהשתמשה בפטנט רשום קרעה את עולם ההייטק: בית המשפט הכריע כעת כי על מייקרוספט לשלם 300 מיליון דולר על הפרת זכויות יוצרים

מייקרוסופט הפרה זכויות יוצרים ותשלם 300 מיליון

לאחר מאבק ממושך הפסידה מייקרוסופט ותשלם לחברת i4i הקנדית כמעט 300 מליון דולר, בגין הפרת זכויות בפורמט ה-xml.

הסיפור החל כאשר חברת i4i הגישה צו מניעה כנגד מכירת תוכנת האופיס 2007, מכיוון ששולבה בתוכנה אפשרות מובנית לשמירת מסמכים בפורמט xml שעליו רשמה פטנט כבר בשנת 1998. בעקבות כך, נטען, על כל חברה המעוניינת להשתמש בפורמט הפופולרי, לשלם לחברת i4i תמלוגים בהתאם.

הפורמט הפופולרי הצליח לקרוע את עולם ההיטק: חברות ענק כמו אפל, גוגל, ענקית הסרטים וים וורנר, הרשת החברתית-מקצועית לינקדין, וחברת המשחקים זינגה התייצבו לצד מייקרוסופט ותמכו בעמדתה כי על הפורמט להיות חופשי ועל בית המשפט בארה"ב לבטל את הפטנט שהוצא. מנגד, הביעו תמיכה בi4i - ג'נרל אלקטריק, 3M ופרוקטור אנד גמבל.

בית המשפט דחה את עתירת מייקרוסופט וחייב אותה לשלם 200 מליון דולר בגין הפרת הזכויות, ועוד 90 מליון דולר הוצאות משפט וריבית בגין אי תשלום הפיצויים בזמן.

פורמט ה-xml משמש בעיקר, ליצירת מבנה סמנטי לתכני טקסט, כך שלכל מקטע ניתן לשייך משמעות שתהיה מובנת לתוכנות מחשב, הקוראות את הקובץ, כך לדוגמא ניתן לסמן כי קטע הטקסט המסומן הוא שם מחשב המסמך, וקטע אחר הוא כותרת המסמך ועל התוכנה להציג כל אחד בהתאם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד