י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

שר התחבורה מאיים: אסגור את רכבת ישראל

השר ישראל כץ הציב תנאי להמשך נסיעות הרכבת: הקמת רשות לאומית לרכבות שתפקח על נהגים ותאונות • האולטימטום: 17 באוגוסט • בוועד עובדרי הרכבות לא נבהלים מהרעיון

רכבת. צילום אילוסטרציה
רכבת. צילום אילוסטרציה

רגילים לנסוע ברכבת ישראל? לא בטוח שתוכלו להמשיך ולעשות זאת.

במהלך מסיבת עיתונאים שכינס שר התחבורה, ישראל כץ, הוא איים לסגור את רכבת ישראל עד להודעה חדשה באם העקרונות אותן הציג לא ייושמו עד ל-17 באוגוסט.

ואלו הן העקרונות עליהם סיפר יחד עם מנכ"ל משרדו, דן הראל: ובכן, בכוונת משרד התחבורה להקים רשות לאומית לרכבות. הרשות תעסוק בפיקוח, בהכשרה של נהגים, בבקרה ובחקירת תאונות. הגוף הרגלוטורי שיוקם יקבע גם את תנאי הכשרתם של העובדים, הדרישות לקבלת רישיון, גיל ההסמכה ועוד כללים חשובים.

לדברי הראל, לא פעם מבצעים עובדים עבירות תנועה אך לא עומדים על כך למשפט.

בוועד עובדי הרכבת מיהרו לברך על רצונו של השר לשפר את נושא הבטיחות ברכבת ישראל. "אנו קוראים לשר התחבורה להנחות את מנכ"ל משרדו ואת הנהלת הרכבת להיכנס לחדר הישיבות יחד עם העובדים ולנהל דיונים רציפים ומעמיקים על יישום נושא הבטיחות באופן מיידי".

כבר בשבוע שעבר, במהלך נאומו בוועידת PORT2PORT, הוועידה השנתית לסחר תובלה ולוגיסטיקה, שהתקיימה בתל אביב, העיר השר כץ כי "יש פיגור עצום בין מה שקיים, בין מה שאנו מרחיבים ובין היכולת - ואני מדבר על חיי אדם, בטיחות ורמת שירות".

לפני מספר שבועות הציב אולטימטום להנהלת רכבת ישראל, לפיו אם תוך ארבעה חודשים לא יגבשו תוכנית לשינוי נוהלי הבטיחות, התחזוקה וההפעלה של החברה, יסגור את החברה. בין השאר דרש הצבת מצלמות מעקב ובקרה בתאי הקטרים וכן התקנת אמצעי בטיחות נוספים.

כזכור, מספר ימים חלפו וועד עובדי הרכבת החליט להפגין מול ביתו של יו"ר הדירקטוריון. לאחר שמספר עובדים נעצרו, החליטו להשבית את העבודה במפתיע ומבלי להודיע על כך זמן מה מראש לציבור הנוסעים. לטענת המפגינים, הרפורמה לשיפור הבטיחות היא בעצם מהלך לקראת הפרטת החברה וכי מדובר בהליכים חד צדדיים של הרכבת.

רק לאחר שבית הדין לעבודה הוציא צו מניעה זמני, שבו העובדים לעבודה יום לאחר פרוץ השביתה. עוד מספר ימים חלפו, והצדדים הגיעו להסכמה לפיה עד ל-1 ביולי לא יתקיימו עוד עיצומים ויתנהל מו"מ בין הצדדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד