כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

למה נהגים פסולי רשיון ממשיכים לנהוג?

קייד אזברגה, אשר לחובתו 45 הרשעות קודמות, נתפס נוהג ללא רישיון נהיגה תקף אשר פקע כשלוש שנים. והעונש? עוד פסילה וקנס בסך 1800 ש"ח • אור ירוק: "ענישה בלי אכיפה אין לה משמעות"

למה נהגים פסולי רשיון ממשיכים לנהוג?

שופטת בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה רות רז, גזרה בשבוע שעבר עונש מקל יחסית על עבירה חוזרת של נהיגה כאשר הרישיון פקע. קייד אזברגה נתפס, הודה והורשע בכל עובדות כתב האישום בשני אירועים בהם נהג ללא רישיון נהיגה תקף אשר פקע כשלוש שנים. עברו של הנאשם מכביד ומשנת 2000 צבר לחובתו 45 הרשעות חלק גדול מהן, עבירות בגין נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף.

השופטת גזרה עליו 6 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים לגבי עבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף שפקע מעל שנה ונהיגה בזמן פסילה, 10 חודשי פסילה בפועל, הפעלת פסילה על תנאי של 3 חודשים שהוטלה על הנאשם ב-2008, הפעלת פסילה על תנאי של 6 חודשים שהוטלה על הנאשם ב-2009, פסילה על תנאי של 6 חודשים למשך שנתיים וקנס בסך 1800 ש"ח או 18 ימי מאסר.

מאור ירוק נמסר בתגובה לגזר הדין: "נהגים שרישיונם נשלל ע"י ביהמ"ש הם נהגים המסכנים את עצמם ואת שלום הציבור. נהג כזה מוכיח, כי לא ניתן להרחיקו מהכביש כל עוד מדובר ברצונו הטוב. במחקרים נמצא, כי לשלילת רישיון אין אפקט משמעותי על מי שנוהגים ללא רישיון. לכן יש חשיבות גבוהה לענישה יעילה ובהליכים מהירים יותר, כיוון שענישה בלי אכיפה אין לה משמעות. ככל שנהג שלול רישיון יידע שאם ימשיך לנהוג הסיכוי שלו להיתפס הוא גדול – כן יגבר האפקט ההרתעתי ותשתנה התמונה בכבישים".
פסולי רשיון נהיגה אור ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד