כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

נפח המסחר במט"ח: 113 מליארד דולר • סיכום חודשי

מה עבר על שוק המט"ח בחודש מאי? המון • השקל נחלש מול הדולר והתחזק מול היורו • נפח המסחר גדל מהחודש הקודם • והחלק היחסי של תושבי חו"ל במסחר - גדל

חלפן דולרים. תמונת ארכיון
חלפן דולרים. תמונת ארכיון

בנק ישראל מסכם את שוק מטבע החוץ לחודש מאי 2011, כאשר במהלך החודש נרשמה מגמה של היחלשות השקל מול הדולר במקביל להתחזקות הדולר בעולם, מגמה שהשתנתה בינתיים בשבוע האחרון.

במהלך החודש נחלש השקל מול הדולר בשיעור של כ-1.2%, והתחזק מול האירו בכ-1.7%. מול מטבעות שותפות הסחר העיקריות של ישראל, כפי שמשוקלל בשער החליפין הנומינלי האפקטיבי, התחזק השקל בכ-0.2%.

במקביל, במאי התחזק הדולר בעולם מול רוב המטבעות ובכלל זה בכ-3% מול האירו ובכ-1% מול הפאונד הבריטי.

בנפח המסחר בשוק המט"ח נרשמה ירידה בנפח המסחר בעסקאות החלף ועליה בנפח המסחר בעסקאות המרה.

נפח המסחר הכולל במטבע חוץ בחודש מאי הסתכם בכ-113 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-111 מיליארד בחודש אפריל וכ-118 מיליארד בחודש מארס. נפח המסחר היומי הממוצע עמד על כ-5.6 מיליארדי דולר, בהשוואה לכ-6.5 בחודש אפריל וכ-5.3 במארס.

נפח המסחר בעסקות המרה (עסקות ספוט ועסקות פורוורד) הסתכם בחודש מאי בכ-42.6 מיליארד דולר בהשוואה לכ-33 מיליארד דולר באפריל ולכ-42 מיליארד דולר בחודש מארס. הממוצע היומי של נפח המסחר בעסקאות המרה עלה במאי בכ-9% בהשוואה לחודש אפריל ועמד על כ-2 מיליארד דולר. במהלך חודש מאי רכש בנק ישראל 305 מיליון דולר בעסקאות המרה .

נפח המסחר באופציות למט"ח "מעבר לדלפק" (אופציות שלא נסחרות בבורסה לני"ע) הסתכם בחודש מאי בכ-11.7 מיליארד דולר, בהשוואה ל-11.1 מיליארד דולר באפריל. הממוצע היומי של נפח המסחר באופציות ירד בכ-10% בהשוואה לחודש אפריל ועמד על כ-588 מיליון דולר.

נפח המסחר בעסקות החלף הסתכם במאי בכ-58 מיליארד דולר ושיקף ירידה של כ- 25% בממוצע היומי של הנפח לרמה של כ- 2.9 מיליארד דולר.

חלקם היחסי של תושבי חוץ בנפח המסחר הכולל (עסקות המרה, עסקות באופציות ועסקות החלף) עלה מעט במאי ועמד על כ-52% בהשוואה לכ-50% באפריל, וכ-47% בחודש מארס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד