ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

במפתיע: שבוע אחרי הטיסה, הגר"א ברלנד חוזר ארצה

למרות ההבטחות כי ראש מוסדות 'שובו בנים' לא ישוב לישראל בחודשים הקרובים, כבר הערב הוא ינחת בנתב"ג • האם זה קורה בגלל מצבו הבריאותי או חתונת נכדו?

לכבוד הנכד. הגר"א ברלנד
לכבוד הנכד. הגר"א ברלנד

למרות הבטחות שנשמעו מצד אנשי קהילת 'שובו בנים' כי ראש המוסדות, הגר"א ברלנד, לא יחזור לארץ בתקופה הקרובה, הוא ינחת הערב (ב) בנמל התעופה בן גוריון לאחר שהייה קצרה בארה"ב.

הרב נמצא במצב בריאותי ירוד, בעקבות השבר בקרסולו והגבס שהונח על רגלו.

לפני כמעט שבועיים הכריז הגר"א ברלנד בפני חסידיו, כי הוא עוזב את הקהילה לזמן בלתי ידוע וכי ישהה בתקופה הקרובה בארה"ב. משם, לטענת מקורביו, היה אמור להגיע בראש השנה הקרוב לאומן שבאוקראינה.

אלא שהתוכנית השתנתה.

מספר ימים אחרי ששהה הגר"א ברלנד, בארה"ב הוא שבר את קרסולו, כתוצאה מנפילה בשעה שערך טבילת שחרית בחוף הים.

הרב הוכנס לניתוח מסובך ברגלו.

הניתוח הראשון הופסק בשיאו, בשל עלייה בלחץ הדם. רופאיו החליטו כי יערכו את הניתוח שעות לפני כניסת חג השבועות, ובמהלכו ישהה להתאוששות בבית החולים.

הניתוח עבר בהצלחה והרב שוחרר כעבור מספר ימים.

גורמים בקהילה מסרו בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי ישנן שתי סיבות לחזרתו של הרב: "הראשונה והמרכזית היא מצבו הבריאותי והגבס שעל רגלו, דבר המצריך פיקוח צמוד.

"הסיבה השנייה היא חתונת נכדו, דובל'ה צוקר, בנו של צביקה, שתתקיים בעוד כשבועיים בישראל. הקשר בין דובל'ה לרב ברלנד הוא כל כך חזק, שהיו שתי אופציות - או שהוא יסע עם הכלה לארה"ב או שהחתונה תבוטל", תיאר אחד החסידים בציניות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד