כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

פישר ימשיך להיות נגיד • הסיבה: זקן מדי

התקווה נגוזה: קרן המטבע הבינלאומית לא מצאה לנכון לשנות את התקנון עבור מועמדותו של נגיד בנק ישראל • פישר: "מצטער שלא ניתנה לי ההזדמנת, אמשיך למלא בשמחה את תפקידי"

לא מצטער על ההתמודדות. הנגיד פישר
לא מצטער על ההתמודדות. הנגיד פישר

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, קיבל אמש (ב) הודעה, לפיה, דירקטוריון קרן המטבע הבינלאומית החליט שלא לכלול אותו בין המועמדים לראשות קרן המטבע, בשל גילו.

תקנון הקרן קובע, שגיל היו"ר לא יהיה גבוה מ-65 ביום כניסתו לתפקיד, ואילו פרופ' פישר הוא בן 67. הדירקטוריון דן בנושא והחליט שלא לפעול לשינוי התקנון.

פישר מסר בתגובה: "אני סבור שמגבלת הגיל, אשר נקבעה בעבר בתקנון הקרן על 65, אינה רלוונטית כיום. קיוויתי שדירקטוריון הקרן ידון בנושא וישנה את התקנון, לא רק לטובת המועמדות שלי לראשות הקרן, אלא גם לטובת המועמדים שיבואו בעתיד".

עוד הוסיף הנגיד: "למרות ההחלטה, אני לא מצטער שהתמודדתי. אני כן מצטער שלא ניתנה לי ההזדמנות להציג בפני דירקטוריון הקרן את ניסיוני ואת הכישורים שלי.

"אמשיך למלא בשמחה ובגאווה את תפקיד נגיד בנק ישראל, להגשים את המשימות שהצבתי לעצמי ולתרום לכלכלת ישראל. אני רוצה להודות לראש הממשלה ולשר האוצר על תמיכתם הבלתי מסויגת בי בעת שהצטרפתי למרוץ, ועל כך שהביעו תקווה שאמשיך לשמש כנגיד".

בעת שהצטרף למרוץ, ביום שישי האחרון, אמר הנגיד כי הוא סבור שהאתגרים עימם מתמודדת הכלכלה הגלובאלית בעידן שאחרי המשבר והמשימות שנגזרות מכך עבור קרן המטבע, הופכים אותו למועמד טבעי לתפקיד. זאת, בשל הניסיון הייחודי שצבר כנגיד בנק ישראל באחת התקופות המאתגרות של המשק הישראלי וכן לאחר ששימש במשך שבע שנים בתפקיד השני בחשיבותו בקרן המטבע הבינלאומית, אך את הדירקטריון הקשוח של הקרן, מסתבר, זה לא ממש שכנע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד