י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

עובדי ההיי-טק דרגו: באיזו חברה הכי כדאי לעבוד?

בי.די.איי מפרסמת תוצאות סקר ההעדפות של עובדי ההיי-טק בסיכום 2010 • מרבית החברות המועדפות הן מתחום ההיי-טק עצמו • אינטל ממשיכה להוביל

חברת אינטל
חברת אינטל

43 חברות מתוך ה-60 שבחרו 8,500 עובדי היי-טק בישראל הן חברות היי-טק. כך עולה מהדירוג של חברת BdiCoface, המתפרסם זו השנה הרביעית ברציפות.

חברת אינטל ישראל מדורגת בראש הדרוג משנתו הראשונה.

הדירוג נעשה במהלך השנה האחרונה (ינואר 2010-2011) והוא מבוסס על עמדות ותפיסות של עובדי היי-טק כלפי חברתם וכלפי חברות אחרות.

העובדים נשאלים לגבי מקומות עבודה עליהם ימליצו או יבחרו לעבוד. העובדים מתבססים גם על מידע הזמין להם מחברים, מפרסומים, ומהיכרות של קשרי עבודה עם אותן חברות. הפרמטרים שהשפיעו בין היתר על עובדי ההיי-טק הם תנאי השכר, יחסי עבודה בין עובד למעביד, יציבות תעסוקתית, קידום מקצועי, תנאים נלווים לשכר כגון ביטוח מנהלים, קרנות השתלמות וכו', חוסן החברה, גמישות בשעות העבודה, אוירה וגיבוש חברתי, הכשרות מקצועיות, קרבה למקום המגורים ופעילות רווחה.

את המקום הראשון תופסת חברת אינטל זו השנה הרביעית ברציפות, ואחריה גוגל ששומרת על מקומה השני מהשנה שעברה. מיקרוסופט מטפסת מקום אחד אל המקום השלישי, ומורידה אל המקום הרביעי את חברת HP. סוגרת את החמישייה הראשונה חברת IBM שאף היא שומרת על מקומה מהשנה שעברה.

את הקפיצה הגדולה ביותר עושה חברת EMC-RSA שקופצת מהמקום ה-39 היישר למקום ה-10, חברה זו השיקה לפני מספר חודשים את מרכז המחקר ופיתוח החדש שלה בבאר שבע. בראש החמישייה השנייה אנו מוצאים את חברת SAP כשאחריה קופצת חברת אלביט מערכות למקום השביעי על חשבונה של טבע תעשיות שיורדת למקום השמיני. אמדוקס שומרת על מקומה התשיעי מהשנה שעברה.

מבין החברות שנבחרו על ידי עובדי ההיי-טק שאינן קשורות לתחום ההיי-טק והטכנולוגיה, חברת טבע תעשיות מדורגת במקום הראשון (השמיני בדירוג הכולל) כשלאחריה חברת החשמל (ששומרת על המקום ה-13 בדירוג הכולל), אחריה פרטנר (מקום 17 לעומת מקום 10 אשתקד), בנק הפועלים (מקום 19 לעומת 24 אשתקד) ובנק לאומי.

זינוקים מרשימים נוספים: DSPG קפצה מהמקום ה-60 ל-38 - 22 מקומות. ו-SANDISK קפצה מהמקום ה-38 ל-18, קפיצה של 20 שלבים.

לדירוג השנה נכנסו 4 חברות חדשות שלא דורגו אשתקד, בראשן גיוון אימאג'ינג שהתמקמה במקום ה-36 ,טאואר סמיקונדקטורס במקום ה-50 , נובה מכשירי מדידה וסינרון.

הצניחה הגדולה ביותר בדירוג היא של חברת קומברס שיורדת מהמקום ה-21 בשנה שעברה למקום ה-43 השנה. ירידה של 22 מקומות. מלם תים בלטה גם היא כשירדה 14 שלבים מהמקום ה-28 ל-42.

תהילה ינאי, מנכ"ל משותף ב BdiCoface מסרה: "על פי הנתונים, אנו רואים שעולמם של עובדיי ההיי-טק מחובר בעיקר לתחום ההיי-טק והטכנולוגיה והחברות שנבחרו על ידם אשר אינן מתחומים אלו, הינן חברות ותיקות ומוכרות מאוד וממותגות כמו טבע, חברת חשמל, פרטנר והבנקים הגדולים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד