כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

איך נראו 11 ימים של התרגיל הגדול ב-19 השנים האחרונות? סיכום מיוחד

"במהלך השבועיים האחרונים, תורגל פיקוד הצפון, על יחידותיו השונות, בהגנה ובהתקפה בחזית הצפונית" - אין דרך ברורה מזו לסכם את התמרון הצבאי הגדול ביותר שערך צה"ל בצפון, כחלק מהערכות כוללת בעקבות המתיחות מצפון לישראל

איך נראו 11 ימים של התרגיל הגדול ב-19 השנים האחרונות? סיכום מיוחד
דובר צהל



היום (חמישי) הסתיים תרגיל הגיס "אור הדגן". התרגיל, הגדול ביותר שנערך מזה 19 שנים, התקיים בצפון המדינה בהשתתפות כוחות גדולים של צבא ההגנה לישראל. זומנו אליו עשרות אלפי אנשי מילואים ובמהלכו תורגלו כוחות צה"ל במאמצים משותפים של כוחות היבשה, האוויר והים.

"במהלך השבועיים האחרונים, תורגל פיקוד הצפון, על יחידותיו השונות, בהגנה ובהתקפה בחזית הצפונית", אמר מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק. "שיפרנו את המוכנות לאתגרי העתיד, תוך מימוש תפיסת השילוביות הבין זרועית ובחינת היכולות בהיבטי המודיעין, האש ולבסוף התמרון".



מטרת התרגיל הייתה שיפור כשירות פיקוד הצפון, הגיס הצפוני ואוגדותיו למלחמה בהפעלת המערכת המבצעית הרב זרועית בפיקוד הצפון ובדגש על חזית לבנון. במהלך התרגיל תורגל המטה הכללי במשך יומיים במגוון תרחישים רב זירתיים.

כוחות חיל האוויר תרגלו מגוון תרחישי תקיפה והגנה. כוחות זרוע הים תרגלו תקיפות מטרות חוף, סיוע בתמרון כוחות היבשה, סיכול פעילות עוינת וכן הגנה על הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל. פיקוד העורף תרגל במקביל את מימוש התוכנית להעברת תושבים מקו העימות לצורך מיצוי יכולות ההתקפה של צה"ל במרחב היישובים, והגנה על ביטחון התושבים.























אור הדגן תרגיל צבאי חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד