כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מלכיאלי נגד בנט: "מדוע מקפחים את החרדים?"

ח"כ מלכיאלי פנה לשר החינוך בנט בדרישה לבדוק, מדוע, בעוד שמוסדות המוכש"ר החרדים מופלים לרעה - המוסלמים והנוצרים מקבלים מיליוני שקלים: "עמדה שהינה רחוקה מאוד מן האמת ומשמעותה קשה עד כדי חרפה"

מלכיאלי נגד בנט: "מדוע מקפחים את החרדים?"
בחדרי חרדים



בהמשך לפרסום קולות הדרמה ב'בחדרי חרדים' סביב אפליית החרדים והעברת מיליוני שקלים לבתי הספר המוסלמים והנוצרים, ח"כ מיכאל מלכיאלי פנה לשר החינוך נפתלי בנט בדרישה לבדוק, מדוע, בעוד שמוסדות המוכש"ר החרדים מופלים לרעה - המוסלמים והנוצרים מקבלים מיליוני שקלים.



כזכור, "בחדרי חרדים" חשף כי צוות של משרד החינוך והאוצר קבע שיש להעדיף לימודי נצרות ואיסלאם על פני לימוד יהדות, וזאת כדי "להגן על זהות המיעוטים בישראל ולא על הזרם הדתי המרכזי שגם כך חש מוגן במדינה היהודית".

בעקבות כך פנה ח"כ מלכיאלי לשר החינוך בנט במחאה חריפה וביקשו לבחון בשנית את מדיניות המשרד. בפנייתו לשר החינוך כותב ח"כ מלכיאלי כי הוא אינו יודע האם עמדת המשרד היא בידיעת ובהסכמת בנט. וכי הוא "מתקשה להאמין כי אתה כמי שיודע היטב כיצד ומדוע הוחלט להעניק 50 מיליון ש"ח לבתי הספר הכנסייתים ששבתו תסכים להביע עמדה שהינה רחוקה מאוד מן האמת ומשמעותה קשה עד כדי חרפה".

עוד מלין מלכיאלי כי "זו מדיניות מפלה שאיננה חוקית המעלה תהיות קשות על מחויבותו של משרד החינוך לשוויון בחינוך לכלל ילדי ישראל וטמונים בה סימני שאלה רבים וגדולים המחייבים מענה לאזרחי ישראל".

ח"כ מלכיאלי מבקש עוד להבין, כיצד נקבעה מדיניות מפלה זו, "האם מדיניות המשרד היא כי יש לקפח תלמידים יהודיים על רקע זהותם הדתית במדינת ישראל, מדוע יקופחו תלמידים חרדיים במוכש"ר אל מול תלמידים מבתי ספר כנסייתים ומוסלמים", כתב מלכיאלי במכתבו לבנט.

כזכור, על פי הפרסום ב'בחדרי חרדים', הצהרת הצוות נחשפה במסגרת מסקנותיו שהוגשו לבג"ץ בדיון על עתירת בתי ספר חרדיים ומוסלמים שנמצאים במעמד המוכר שאינו רשמי - שהלינו על כך כי משרד החינוך דאג לתקציב של חמישים מיליון ש"ח רק לבתי הספר הכנסייתיים במוכש"ר.

התקציב הוקצה בעקבות שביתת בתי הספר של הכנסייה לפני פתיחת שנת הלימודים שעברה, שביתה שיסודה בקיצוצים שנעשו בכלל תקציב המוכש"ר בעת כהונת השר לשעבר שי פירון.

למרות שההסכם על סיום שביתת בתי הספר הכנסייתים נחתם בידי מנכ"לית משרד החינוך, התקציב הועבר דרך המשרד לשיוויון חברתי בטענה כי המדינה מבקשת לסייע ללימודי הדת הנוצרית בבתי הספר המוכש"ר.

המוסדות החרדיים והמוסלמים טענו להפליה בוטה והסבירו כי התקציב בסך חמישים מיליון השקלים, נתבקש ע"י בתי הספר הכנסייתים בשל הקיצוצים לכלל בתי הספר המוכש"ר ועל כן לא ניתן להעניקו רק למגזר מסוים, וכן כי בנוסף, מדובר בכפל תמיכות שנאסר ע"י היועץ המשפטי לממשלה.

לקראת מתן התגובה לבג"ץ, התכנס צוות מיוחד של משרד החינוך והאוצר וקבע כי גם בתי הספר המוסלמים שבמוכש"ר יהיו זכאים לתקציב - המוערך בכמאה מיליון ₪, לצורך חיזוק לימודי האיסלאם בבתי הספר ואילו בתי הספר החרדיים לא יהיו זכאים. בצוות נימקו את ההחלטה שהזרם היהודי הוא הרוב במדינה ומשכך הוא אינו נדרש לתקציב מיוחד כדי לשמר את זהותו הייחודית. כעת מלכיאלי מבקש הסברים.







המוכשר נוצרים נפתלי בנט מיכאל מלכיאלי משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד