כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

רה"מ האוקראיני הבטיח לדרעי: "אפעל להחזיר את הקלויז לידיים יהודיות"

שר הפנים הגיע במסוק צבאי מקייב לאומן, לתפילה על ציונו הק' של רבי נחמן מברסלב זיע"א" • בכינוס ראשי קהילת ברסלב סיפר דרעי: "זכינו יחד עם עוד קבוצת אנשים לגאול את הציון הק' שהיה בין שני בתים פרטיים של גויים וכך הגדלנו את המתחם"

רה"מ האוקראיני הבטיח לדרעי: "אפעל להחזיר את הקלויז לידיים יהודיות"
דרעי אומן



יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי נחת אתמול לאוקראינה במסגרת סיור קצר שעורך המדינה, כאורחו של שר הפנים האוקראיני. את פני השר קיבלו סגן שר הפנים המקומי, חבר הפרלמנט ושגריר ישראל באוקראינה. מיד עם נחיתתו בקייב, טס דרעי במסוק צבאי בלוויית הפמליה לעיירה אומן, לפקוד את ציונו הק' של רבי נחמן מברסלב זיע"א.



השר דרעי תקבל בשירה ספונטנית "אל תירא ישראל" ע"י מאות איש הנמצאים במקום לקראת הקיבוץ הגדול בראש השנה. השר דרעי נשא תפילה בציון הק', ולאחר מכן חנך ארון ציוד עזרה ראשונה ומכשיר החייאה של "איחוד הצלה" במקום.

משם הגיע דרעי לאירוע מיוחד שנערך לכבודו ע"י המזכירות הארצי של קהילת ברסלב, בנוכחות המושל, ראש העיר ונכבדי הקהילה. ראשי מזכירות החסידות קדמו בברכה את האורח והעלו על נס את הפעילות לאורך השנים למען הציון הקדוש וההמונים הפוקדים אותו בראש השנה ובכל השנה.

דרעי פתח את נאומו בציון ההתפתחות אדירה שהתחוללה באומן, וסיפר אנקדוטה מימים עברו: "זכינו יחד עם עוד קבוצה של אנשים, שחלקם עוד בחיים, לגאול את הציון הק' שהיה בין שני בתים פרטיים של גויים, וכך הגדלנו את המתחם לטובת ההמונים. באותם ימים לא היו כאן ה אנשים ושהינו כל הזמן ליד הציון. קשה לשכוח את ראש השנה המיוחד במקום הזה. יש לי מקום ב'קלויז' שרכשתי ואני נותן אותו לאנשים שאומרים לי שלא מצליחים להגיע למקומם מרוב צפיפות".

דרעי הוסיף: "גם השנה סייענו בנושא חידוש הדרכונים במקום, עם הסדר מיוחד לחידוש דרכונים לאלו שאיבדו אותם. אני רוצה להודות בשם ראש הממשלה והממשלה למושל, לראש העיר ושאר המסייעים במשלת אוקראינה. יש לנו בקשות רבות הקשורות לשיפור התשתיות ונסייע גם בנושא הזה".

דרעי שיבח את ראשי הקהילה על פעילותם האדירה עבור האלפים, "אומן זו אבן שואבת לכל הנשמות הטועות להתחזק בתשובה. זו זכות גדולה, ויהיו לי געגועים רבים בראש השנה למקום הזה". לאחר מכן הגיע השר דרעי ופמלייתו לישיבת עבודה עם ראש עיריית אומן ומפקד המשטרה המקומי.
בתום סיורו באומן, חזר השר דרעי במסוק לקייב, לפגישה מיוחדת עם ראש הממשלה ושר הפנים. השר דרעי העלה בפגישתו עם שר הפנים, את הדרישה למצות את ההליכים ולהביא לדין את הפורעים שזרקו ראש 'דבר אחר' בציון הקדוש. כמו כן ביקש שר הפנים דרעי כי מבנה ה'קלויז', בית הכנסת העתיק של רבי נחמן מברסלב זיע"א שהיה בבעלות יהודית וכיום משמש כבית חרושת יוחזר לידים יהודיות בהקדם. כמו כן דרש דרעי כי תועמד אבטחה צמודה למשך כל השנה ובפרי בימי החגים בכל בתי הכנסיות באוקראינה כדי למנוע תופעות קשות.

לאחר מכן נפגש דרעי עם ראש הממשלה האוקראיני וולודימיר גרויסמן. השר דרעי אמר לראש הממשלה: "יתכן שבאוקראינה אומן היא לא כזו חשובה, אבל בישראל אומן היא העיר הכי חשובה".

דרעי העלה גם בפני ראש הממשלה את סוגיית מבנה הקלויז הישן באומן, וראש הממשלה התחייב בפניו לפעול להחזיר את המבנה לידים יהודיות.

דרעי סיכם את הפגישה ואמר: "אני רוצה להודות לכם על הביקור המיוחד. התרשמנו שאתם עושים כל מאמץ לתת לעולים לראש השנה את המירב שאפשר לעשות. אנחנו רואים בכם ידידים קרובים של עם ישראל, ושל מדינת ישראל".































אריה דרעי אומן הקלויז ולדימיר גרויסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד