כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

צפון קוריאה ממשיכה להתגרות: שיגרה טיל בליסטי מעל יפן

ימים ספורים לאחר שארה"ב החליטה על סנקציות חדשות כנגדה, שיגרה הבוקר צפון קוריאה טיל בליסטי נוסף מעל יפן • בתחילת השבוע איים קים ג'ונג און, מנהיגה המטורף של המדינה המבודדת, כי "צפון קוריאה תגרום לארה"ב את הכאב האדיר ביותר בתולדותיה"

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



ימים ספורים לאחר שארה"ב החליטה על סנקציות חדשות על צפון קוריאה - החלטה שאומצה על ידי מועצת הביטחון של האו"ם ושנועדה לאלץ את המדינה המבודדת לעצור את ההאצה לייצר נשק גרעיני ולטילים בליסטיים - שיגרה הבוקר (שישי) צפון קוריאה, טיל בליסטי נוסף מעל יפן.

הטיל לא היה מכוון לעבר האי גואם באוקיינוס השקט, אך היווה איום ישיר ליפן, כזכור טראמפ הזהיר כי הוא ינחית מכת אש אדירה על קוריאה הצפונית, אם קוריאה תפגע בחיילים אמריקאים שמוצבים באי גוהם.

הטיל התפוצץ ליד נמל התעופה הבינלאומי של סונאן, צפונית לפיונגיאנג, בירת צפון קוריאה, לא לפני שהטיל טס כ -3800 ק"מ מעל צפון יפן ונפל לתוך האוקיינוס השקט.

על פי דובר צבא דרום קוריאה, הטיל הגיע לגובה של קרוב ל-800 ק"מ, ושהה באויר כ-20 דקות, וזו הוכחה לקלות שבה צפון קוריאה יכולה לפגוע במדינות שמסביבה, בתגובה לשיגור, דרום קוריאה ביצעה ניסוי של שיגור טיל אל הים, כדי להגיב כלפי השיגור הצפון קוריאני.

שר הביטחון של ארצות הברית, ג'ים מאטיס אמר כי שיגור הטילים "שלח מיליוני יפנים למקלטים", ובתגובה לשיגור נקבע דיון מיוחד בנושא המשבר עם קוריאה הצפונית במועצת הביטחון.

השיגור של הטיל כזכור מגיע אחרי שבתחילת השבוע איים קים ג'ונג און, מנהיג צפון קוריאה, כי "הצעדים שיינקטו על ידי צפון קוריאה יגרמו לארה"ב את הכאב האדיר ביותר בתולדותיה", את הדברים אמר לאחר שארה"ב הודיעה שהיא תחמיר את הסנקציות נגד השליט הדיקטוטרי מצפון קוריאה.
צפון קוריאה פיונגיאנג טיל בליסטי קים גונג און יפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד