כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

צפו: הרב לאו הזריק מנה גדושה של 'אידישקייט' במפ"איניקים

מפתיע היה לראות אמש את הרב משה חיים לאו עם זקנו הלבן והארוך, ניצב על בימת ועידת מפלגת 'העבודה' ונואם בפני מאות פעילי המפלגה, הרב לא חסך את שבט ביקורתו על מה שחשב לנכון • צפו בנאום המלא שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'

היו"ר אבי גבאי לצידו של היו"ר לשעבר הרצוג, אמש בוועידה. צילום: פלאש 90
היו"ר אבי גבאי לצידו של היו"ר לשעבר הרצוג, אמש בוועידה. צילום: פלאש 90



זקני מפא"י הישנה וחברי מפלגת 'העבודה', שיפשפו את עיניהם שוב ושוב כאשר בפתח הועידה הראשונה שקיימה אמש (חמישי) מפלגת העבודה, בראשותו של היו"ר הטרי אבי גבאי עלה לברך את חברי המפלגה לא פחות מאשר הגאון רבי משה חיים לאו.

הרב לאו לא עשה הנחות, לא לחברי הועידה ולא ליו"ר המפלגה גבאי, שברזומה הקצר שלו כבר נרשמו מספר הצהרות אנטי חרדיות בנושא תחבורה ציבורית בשבת שעל חלקם כבר הספיק לחזור בו. לצד ליטוף וחיבוק חם למפלגת השמאל - הזכיר להם הגאון רבי משה חיים לאו את ערכי השבת, את המשמעות של השופר ושל מסירות הנפש. תוך הזרקת מנה גדושה של 'אידישקייט' למפלגה שנחשבה תמיד כרחוקה מאד מיהדות.



הרב משה חיים לאו. צילום מסך יוטיובצילום: הרב משה חיים לאו. צילום מסך יוטיוב
הרב משה חיים לאו. צילום מסך יוטיוב


אולי זה מה שמסמל יותר מכל את המנהיגות החדשה של גבאי במפלגה ואולי זהו חידוש מרענן בכלל, אבל מעניין היה לא פחות לראות את התגובות ובעיקר את השקט שהשתרר באולם הועידה לאורך כל נאומו של הרב לאו ואת התור הארוך ללחיצת ידי הרב לאחר הנאום.

בדבריו בירך הרב לאו את המשתתפים בברכת שנה טובה ואמר: "תנועת העבודה לדורותיה ידעה והשכילה להיות בעלת מניות בסיס ויסוד חשובות ביותר במדינה הזו שהוקמה כאן. ופניה הם לא רק בעבר אלא בראשותו של היור גם לעתיד".

'בחדרי חרדים' מביא בבלעדיות את נאומו המלא של הגאון רבי משה חיים לאו בועידת מפלגת העבודה אמש.
הרב משה חיים לאו מפלגת העבודה ועידת העבודה אבי גבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד