כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לייבל'ה: איומים על בכיר בעיריית ירושלים ומדוע בעיתון המודיע לא כותבים 'גור'?

והשבוע בלייבל'ה במדור שסוגר את שבתות השנה: על מנויים חדשים לעיתון 'הדרך' בחוץ לארץ, העיתונאי שמתקתק כתבות בשדה התעופה, ומי רוצה לפגוע בנציג העירייה עד כדי כך שהצמידו לו מאבטחים?

לייבל'ה: איומים על בכיר בעיריית ירושלים ומדוע בעיתון המודיע לא כותבים 'גור'?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



איומים על אישיות בספרא

שבת אחרונה של השנה יכולה לתקן את כל השבתות, כך כתבו חכמינו. לייבל'ה כמובן יודע זאת וקיבל על עצמו לעסוק בסקופ חשוב, ויחשב הדבר כאילו עסק לייבל'ה כל השנה בסקופים. והנה הסקופ הפותח:

בעיריית ירושלים התקבל השבוע מכתב חריף ביותר נגד אישיות חרדית בכירה בעירייה, במכתב נכתבו נאצות קשות ביותר בלשון המעטה. לפיכך, אגף חירום וביטחון החליט שלא לקחת סיכונים ומבצע סריקות מידי יום סביב רכבו ולשכתו של הבכיר. במקביל, מצלמות אבטחה הותקנו סביב ביתו. בכירים באגף חירום טוענים, אנו לא מעזים לקחת סיכונים. לייבל'ה כמובן תומך בהחלטה זו ומאחל לאישיות שתביא עוד סקופים, אבל מהצד הטוב יותר של המפה.

ועוד אחד מכיכר ספרא. נתק מוחלט בין חברי המועצה החשובים, למרות שאנו כמה ימים לפני ראש השנה, לייבל'ה תוהה האם לחשוף בשל מה הסער הגדול הזה, כך או כך - לייבלה מוכן לתווך בסולחה בכל שעה שתהיה.

אין מה לומר, כפי שהימים רצו. גם האירועים רצו בזה אחר זה. לייבל'ה מביט בידיעות ובמדור וזה נראה כאילו כולם עשו יד אחת אך ורק למען יכנסו למדור שלפני השבת האחרונה, אז איך אומרים? אחד אחד.

מבזק טרי שהגיע מחו"ל, מנכ"ל ש"ס חיים ביטון, מנכ"ל אל המעיין משה אילוז, המפיק דודי עזריאל והמפיק המוזיקאלי שלום וגשל לקחו פסק זמן מהעבודה הקשה, וטסו לסופ"ש בפראג. הארבעה נצפו מטיילים בעיר כשהם חבושים בקסקטים. לייבל'ה חוקר את אנשיו בפראג האם גם שם ניסו להחתים תיירים לעיתון 'הדרך'.

ולאחר שהצליח להביא את מירב המנויים ל'הדרך' נצפה סגן ראש העיר צביקה כהן באמירת הסליחות בכותל המערבי נושא תפילה להביא עוד 400 מנויים חדשים.



ואפרופו סליחות, לאחר שחזר מבקשת הסליחות. נצפה חה"כ מיכאל מלכיאלי במאפיית 'נחמה' בבית ישראל משביע את רעבונו לאחר עוד יום של עבודה.



ומעט על עיתונות, חדש בעיתון המודיע מאן דהוא שביקש להכניס פרסום על דירה וכתב שהדירה נמצאת קרוב לגור, התבקש מהמערכת (בהוראה מהממונים) שלא כותבים קרוב לגור, אלא קרוב לירמיהו ולייבל'ה תוהה איך מפרסמים דירות בערד עכשיו?



אין כמו לשלב בין אוכל טוב לכתבים טובים, ובכן עדיין בתחום אנשי התקשורת. לייבל'ה מספר על החברים, יאיר שרקי מערוץ 2, חיים לוינסון האגדי מהארץ, מיכאל שמש מכאן, עידו בנבג׳י מגלצ, האסטרטג ארי גלהר, יוסי בן עטר מגלי ישראל וקובי אלתר מהרבנות הראשית. שנצפו יחד במסעדת שמוליק כהן בתל אביב, לייבל'ה יודע שאחרי נאום של אבי גבאי צריך להתפנק על וודקה לימון כדי לשכוח מעט, ולקנח בטשולנט שאין כמוהו.






ומכל החברים לייבל'ה עובר לדווח על אחד המובחרים שבהם, לייבל'ה גילה לאחרונה שסגן עורך 'משפחה' אריה ארליך, (שבשנה שעברה היה יקיר המדור). נמצא בארה"ב יותר מאשר בישראל, מנתונים שנבדקו עולה כי העיתונאי זוכה לתואר 'המעופף הבלתי רשמי', בכל אופן בשבוע האחרון הוא נצפה מתחכך בין צדיקים ונראה בצלו של הרבי מסקווירא. הסיבה: הרבי וחסידיו חגגו הודאה לה' על הצלתו מהניתוח והחלו אף לכתוב ספר תורה.



והעיתונאים שעסוקים לחגים בכתבות צבע מרתקות לא מבזבזים זמן, תמונה שהגיע ללייבל'ה מגולש תיעדה את העיתונאי יצחק פלדמן מ'בקהילה' בשדה התעופה במוסקבה ממשיך להריץ כתבות לחג.



אחד הדברים החביבים על לייבל'ה הוא לזהות אנשי תקשורת מושיטים יד עוזרת בביתם שלהם, נטולי רשמיות וחיוכים מעונבים. ואכן לייבל'ה מדווח על סופר של 'אושר עד' בבורו פארק, שם נצפה הצלם משה גולדשטיין בסלפי עם הנגיד הצעיר אברמי זופניק. לייבל'ה לא יודע מדוע גולדשטיין נסע לניו יורק מה שבטוח הוא הבטיח שיקנה חולצות ללייבל'ה לחג בתשלום מלא.



'האם זו אווירת הימים הנוראים', תהה לייבלה לעצמו 'או ששרון גל מתקרב לדת?' ח"כ לשעבר, שמגיש כיום את תכנית הבוקר ברדיו 'גלי ישראל', נצפה לאחרונה מספר פעמים בישיבת 'יביע אומר' בראשות הרב יגאל כהן בבני ברק, כשהוא חובש כיפה לראשו ומשתתף בשיעורי תורה. השבוע, הגיע הרב יגאל כהן לאולפני 'גלי ישראל' והקליט תכנית מיוחדת עם שרון גל לרגל ראש השנה, ולאחר מכן נאם כאורח הכבוד באירוע הרמת כוסית של עובדי התחנה.




לקט שנתי

ומי שנמנה על היח"צ של ש"ס ירושלים, הרי הוא יחיאל אברהם שבלעדיו שום דבר לא זז. נצפה בציון הרשב"י במירון לאחר שחגג באחרונה יום הולדת. לייבל'ה מאחל שלאחר תפילה כזו אי"ה, בקרוב השידוך.



'שנה של איחוד' איחל לייבל'ה לעצמו ולקוראיו שעה שהבחין במנהל השיווק מספר אחד במגזר החרדי, אבי אורן שבא לאחל שנה טובה לשבי רפפורט, אחראי קשרי ממשל באיחוד הצלה, שנראה מרוצה מתמיד אחרי ההישג הגדול שלו, איחוד הצלה הוכרז כארגון לאומי רשמי.



ואפרופו עניני בריאות, העסקן הרפואי הגדול חזקי ברוין, שהגיע עם חסידי 'תולדות אהרן' למירון, לתרום כסף בכדי שלא ימריא האדמו"ר לארה"ב וישפיע מקדושתו רק כאן בארץ הקודש, נצפה העסקן החביב בתפילה בציון עבור חולי עמו ישראל.



ראש עיריית אלעד ישראל פרוש וח"כ בן צור נקלעו לזירת הדוחו"ת הבני ברקית היומיומית בצומת הרחובות הרב שך בואכה הרב קוטלר. פרוש נעמד בהלם ואף ניסה להתערב לטובת חוטף הדו"ח, אך ללא הצלחה.



לייבל'ה שהיה השבוע בנופש, הגיע היישר מהחופש לחתונת בתו הצעירה של ח"כ ישראל אייכלר שחגג בהשתתפות צמרת המדינה. החתונה נערכה בפשטות באולם 'בעלזא' ממש כפי שמחייבות התקנות. לייבל'ה ראה אחדות בחתונה הזו, כמו למשל אריאל דרעי מנכ"ל קול ברמה, ובצלאל קאהן מנהל התוכניות והחדשות ב'קול חי' שנצפו בשיחה חברית.



בהמשך ראה לייבל'ה את ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין, מגיע לאחל מזל טוב והשיחה נסובה האם 'בעלזא' תגיע לביתר? לדברי רובינשטיין ולייבל'ה נותן פה ציטוט: 'אני מוכן לתת הכל לבעלזא מחיידר ועד ישיבה גדולה, העיקר תבואו להתגורר בעיר התורה בהר יהודה'. לדברי אייכלר עוד חזון למועד. אך כפי שלייבל'ה מכיר את העניינים, יתכן שכבר החלו לתכנן תכניות.



ואפרופו בעלזא בחתונה לבת אברהם כהן העוזר של מיכל הלברשטאם חבר מועצת עיריית ירושלים נצפו יושבים בשולחן אחד מיכל הלברשטם (הנציג הבעלזאי) אברהם יהודה פיינר, אפשטיין (הסגן מעץ), יהושע פולק, אליעזר ראוכברגר (מדגל) ויוחנן ויצמן (זה שלא מכיר את ליצמן).



גם לייבל'ה היה בהלם כששמע בחשיפת הבכורה את שיר "השידוך" הסנציוני של ישי לפידות. השיר הושמע בשמחת השבע ברכות האחרון של הזמר שלום ברנהולץ שנערך ע"י צוות המפיקים שלו פרנקל ובינדר, לאמני וידידי המשרד. הפתיע לפידות כשחשף לראשונה את השיר שעומד לצאת אחרי סוכות, ועורר עניין אף בקרב המוזיקאים.

לפידות, שיודע שהשיר שלו יהיה שנוי במחלוקת, הבטיח בבדיחות לכל אמן מהנוכחים שיסריט את עצמו מבצע את השיר פרס נכבד. לייבל'ה קנה מצלמת וידיאו טובה ומתכוון לנסות, הקלה היא בעיניכם? שי מישי?







ואם כבר הזכרנו את 'בורא עולם בקניין - השלם זה הבניין' לייבל'ה מדווח על בנינים אחרים: בין הפעימה הבאה של הפרויקט "מחיר למשתכן", ולקראת השנה החדשה, התפנה שר האוצר מר משה כחלון מכל עיסוקיו לערב אחד להרמת כוסית לשנה החדשה עם נציגי מפלת "כולנו" בכנסת והרכזים מכל רחבי הארץ. את הערב אירח ראש עיריית בית-שמש משה אבוטבול. לייבל'ה מקווה כי כל הנוכחים הגיעו בלבוש צנוע.

על הצד האמנותי באירוע הופקד כוכב הזמר המזרחי-חסידי אליקם בוטה, שקיבל את הנוכחים במעמד קבלת עול מלכות שמים. אליקם כמו שרק אליקם יודע, ריגש את כל הנוכחים בקולו המצמרר והכניס אותם היטב אל אווירת הימים הנוראים.








ואפרופו זמר פיצוץ, לייבל'ה מדווח על הזמר אבי מילר שחזר במוצאי שבת האחרון, (לאחר ירידת לייבל'ה לדפוס) מילר נקלע לאירוע של זריקת אבנים, שלף את אקדחו האישי וירה באוויר כמה יריות לשם הרתעה. לזמר שלום, והמאייר שלנו יוסי חיים חשב להעניק לו תעודה על האירוע הקשה. לייבל'ה כמובן מצרף רק טוב.



ועורך הדין משה יצחק אוסדיטשר שהוא לא רק פרקליט אלא גם רזה ותלמיד חכם וגם.. קרא לגואטה לחזור לכנסת, ציין השבוע את יום היארצייט של אביו יחד עם סיום שערך במסגרת הכולל אותו הוא מחזיק לזכרו של האבא הגדול.



גבס או לא, השבוע נקלט בעדשה המפיק מ'קול חי' דוד קליגר כשהוא תוקע בשופר לאוזני מתפללי בית הכנסת ז'מיגראד בבני ברק, מבירור שלייבל'ה עשה מתברר כי מאזיני קול חי כבר שבועיים נהנים מתקיעותיו של קליגר במהלך התוכנית ערב חי בהגשת אריאל ברמן. בקיצור אם אתם מחפשים בעל תוקע באומן, או במוצאי יום כיפור בארץ, דברו איתו!



ואין זמן יותר טוב מלפני החגים הקרבים אלינו להגיד מזל טוב ולאחל המון הצלחה למנהל תיקי לקוחות בפרסום 'אגס&בראשית'. לייבל'ה מספר כי ביום ראשון הוא השיק את החנות לבגדי ילדים 'ביבוש' בעיר מודיעין עילית. בקביעת מזוזה כובד הרה"ג חיים אבוטבול ראש בית ההוראה "בן איש חי" מודיעין עילית.



ובמעמד חנוכת הבית למיון של 'יד שרה' ראה לייבל'ה את האב הטרי, נטע שפריי. שחגג זה עתה את הולדת בתו. גם לוקח את פריד ברכבו וגם מבצע עמו 'סלפי' מכובד, לייבל'ה מצרף מזל טוב קטנטן גם על העניבה.




פינת המזל טוב

ברכת מזל טוב לעיתונאי נועם זיגמן מ'קול ברמה' ואתר 'לדעת', לרגל הולדת הבן בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לראובן טאוב, מנהל מקהלת 'נרננה' לרגל הולדת הבת.

ואפרופו נרננה, שלום למר הכוכב עולה מארצות הבית הגיע לביקור בזק לארצנו הקדושה. מלר הגיע להופיע בדינר גדול עם 'נרננה' ויואלי דיקמן. לייבל'ה קלט את למר עם 'נרננה' בתיאום אחרון לפני העלייה לבמה.



וברכות ליו"ר המועצה הדתית בית שמש, יהודה מהדיזדה. לרגל חתונת בתו בשעה טובה לשמחה הגיעו רבנים וחברים רבים.



ומי שהתחתן דווקא ביום שישי במלון רמדה בירושלים הוא אמרגן המוזיקה מוישי ביכלר לשעבר המסמס של האס אם אסים על פי הלו"ז שהגיע ללייבל'ה: 9 שחרית. 10 ארוחת בוקר. 10.45 קבלת פנים. 11 חופה. 12 ריקודים עד 1. מנחה ב:6:30, מעריב 7:00, ובשמונה סעודת שבת ושבע ברכות. לייבל'ה מאחל מזל טוב ענק.





ברכת מזל טוב לברוך פולק מנהל תיקי לקוחות ב'בולטון פוטנציאל' לרגל הולדת הבת.

ולסיום ברכת מזל טוב לרב רפאל צבי פאר משב"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, לרגל שמחת נישואי בנו.
לייבלה רכילות חרדית עיריית ירושלים עיתון המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד