י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מחשש שיישאר במעצר לראש השנה: מחאה אדירה ביום ראשון בכיכר השבת

לאחר שמעצרו של נכד הרבי נמשך למעלה משבוע, בחסידות תולדות אברהם יצחק מעלים הילוך במאבק וקוראים להפגנה המונית בצהריי היום בכיכר השבת • הרבי יישא את דבר המערכה

הרבי מתולדות אברהם יצחק
הרבי מתולדות אברהם יצחק



בעקבות המשך מעצרו בכלא צבאי של נכד האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, מתוכננת הפגנה ביום ראשון בהשתתפות גאב"ד העדה החרדית בכיכר השבת בבירה.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', ביום רביעי בשבוע שעבר, נחת בישראל נכד האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, בן לחתנו הרה"צ אליעזר צבי טויב אב"ד קהילת 'קאלוב' בביתר עילית. במהלך ביקורת דרכונים, הוא עוכב ונעצר על ידי המשטרה הצבאית. בדיון שנערך למחרת, הוא נשפט ל-20 ימי מכבוש.

בבוקר יום שישי, נכנסו עסקני החסידות לסב האדמו"ר, שביקש כי במוצ"ש יצאו הסעות לכלא 6 שם שוהה האברך במעצר. בהודעה שנמסרה בקו המידע הפנימי הודיעו כי לאחר ההבדלה, יצאו אוטובוסים מאורגנים לכלא 6 על מנת לחזק את האברך ולערוך במקום סעודת מלווה מלכה - והחסידים ביצעו.

היום (שישי) לאחר שחלף למעלה משבוע מאז מעצרו, כשראש השנה הולך ומתקרב, הודבקו מודעות במאה שערים הקוראות "למלחמה" בעקבות המשך מעצרו. "בחורי ישראל מובלים לשמד באין מפריע, ויום יום מובלים בחורי ישראל למרתפי הכלא הצבאי".

במודעה מציינים כי נכד האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, מצטרף "לכארבעים בחורים ואברכים שכבר נמקים במאסר, על רצונם לשמור את יהודותם". האם מספר העצורים נכון? כנראה שלא. "אין המדובר במעצר חריג או ב'תקלה' שלא הצבא, מדובר בתכנית מכוונת והמטרה סומנה מראש!" נכתב במודעה.

במודעות נוספות שהודבקו באיזור מאה שערים, קראן ל"הפגנת זעם" ביום ראשון הקרוב בשעה 13:15 בכיכר השבת, בו ישא דברים הסב, האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, "ומשם בהמונינו באש קודש אל עבר לשכת הגיוס שם השמד, למען מסירות נפש!".

אחיו של העצור, נעצר אף הוא על עריקות לפני כארבעה חודשים. כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', בעת שחזר משהות של כשנה בארצות הברית. הוא נשפט לארבעה ימי מחבוש, שכללו גם את חג השבועות - אך ברגע האחרון פרקליטו הצליח לשחררו בערב החג.

המודעה בחוצות ירושלים. צילום: נייעס מא"ש⁠⁠⁠



תולדות אברהם יצחק מעצר עריק מחאה מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד