י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תיעוד בלעדי: תשעה ימים אחרי התכנסות המועצות: ערבי תיעד העבודות בשבת

ללא שינוי בחקיקה לא יהיה פתרון: תשעה ימים אחר 'כינוס המועצות', וכפי שפורסם ב'בחדרי' מראש - השבת נמשכו עבודות התשתית ברכבת תוך חילול שבת בפרהסיה בת"א • זה אמנם היה צפוי אך מלמד כמה עינם של גדולי ישראל צופה למרחוק

תיעוד בלעדי: תשעה ימים אחרי התכנסות המועצות: ערבי תיעד העבודות בשבת



תשעה ימים לאחר ששלוש מועצות גדולי וחכמי התורה התכנסו ודנו בחילולי השבת הממשלתיים, שנעשים בעיקר על ידי רכבת ישראל, בגיבוי ובאישור משרדי הממשלה, "בחדרי חרדים" חושף תיעוד וידיאו מעבודות התחזוקה שנעשו היום (שבת) על ידי רכבת ישראל.



בתיעוד הווידאו שצילם ערבי שעבר במקום, ושנחשף עתה ב"בחדרי חרדים", חילול השבת נראה בבירור, עבודות התחזוקה שהתבצעו הבוקר בשעה 12:00 מתחת גשר לה גרדייה, לכיוון איילון צפון, תל אביב - לא מותירים מקום לספק, חילולי השבת נמשכים.

בתיעוד אומר הערבי תוך כדי הצילום: "שלום לכם החברים שלי החרדים, היום באתי במקרה ואני רואה שעדיין עובדים ברכבת, הנה אני מראה לכם. אני אצלם בכמה כיוונים בלה גרדייה. המצלם, ללא ספק מודע לסערה הפוליטית שגרמו הצילומים הקודמים, שגם הם פורסמו בלעדית ב'בחדרי חרדים' ומספק את דעתו ופרשנותו תוך כדי הצילום.

לצד התיעוד חובה לציין, כי לצערנו הח"כים לא אמורים להיות מופתעים, וכך גם גולשי 'בחדרי'.

כזכור, יממה לפני ההתכנסות ההיסטורית של מועצות גדולי התורה – "בחדרי חרדים" חשף כי חברי ועדת הארבעה, הח"כים ישראל אייכלר, מיכאל מלכיאלי, אורי מקלב ויואב בן צור נפגשו עם מנכ"ל משרד העבודה והרווחה אביגדור קפלן שהבטיח להם כי בתקופת החגים לא יאושרו לרכבת ישראל עבודות בשבת.

בהודעה רשמית שפורסמה לאחר הפגישה על ידי לשכתו שר העבודה והרווחה חיים כץ נאמר כי "ברוח חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, שר העבודה והרווחה חיים כץ הנחה את הגורמים המקצועיים לבחון את ההיתרים להעסקת עובדים ברכבת ישראל ביום מנוחתם השבועית, ולנהוג בתקופת חגי תשרי בשים לב לרגישות הציבור באותם הימים ולחשיבות ימי התשובה לעם היהודי".

אולם, "בחדרי חרדים" חשף כבר אז, כי לא הובטח לח"כים החרדים לבטל את העבודות שכבר אושרו, או את העבודות בחודש אלול, ביניהם, העבודות שתועדו הבוקר ושתיעודם נחשף כאן לראשונה.

כאמור, יממה לאחר מכן התכנסו שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה ובסיום ההתכנסות, הציג מזכיר המועצת של 'דגל התורה', אברהם רובינשטיין את ההחלטה: "שמענו בכאב ובשברון לב את תמונת המצב הקשה על עבודות בכבישים וברכבת שנעשות ביום השבת, על פתיחת בתי עסק ופרצות מקומיות בחומת השבת והגוררת הקשה שמתרבים הפרצות ומתרבים מחללי שבת - חלקם הגדול בעל כורחם".

"מתוך דאגה כנה לכלל ישראל, אנו מורים לנציגנו שיחיו, שלוחי דרחמנא, למצות בהקדם כל דרכי פעולה שברשותם כדי לקבוע בחקיקה ובהחלטות ממשלה שכל גופי השלטון הארצי והרשויות המקומיות לא יקבלו החלטות ולא יבצעו מעשים שיש בהם משום פגיעה בקדושת השבת".

התיעוד הנוכחי מוכיח את דברי גדולי ישראל - ללא שינוי בחקיקה, משרדים וחברות ממשלתיות יוכלו להמשיך ולחלל שבת, וההיתרים המיוחדים לכך ימשיכו לצאת כמעט באין מפריע.
חילולי שבת רכבת ישראל מועצות גדולי התורה משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד