י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מונסי: אבי הנגידים לבית טאבק הלך לעולמו

ברוך דיין האמת: בבית החולים קולומביה במנהטן נפטר בשבת לפנות בוקר רבי אליהו טבאק זצ"ל, אביהם של הנגידים לבית טאבק והוא בן 80 בפטירתו

 רבי אליהו טבאק זצ"ל
רבי אליהו טבאק זצ"ל



ברוך דיין האמת: בבית החולים קולומביה במנהטן, נפטר בשבת לפנות בוקר רבי אליהו טבאק זצ"ל, אביהם של הנגידים לבית טאבק והוא בן 80 בפטירתו.

בתקופה האחרונה חלה ואושפז בבית החולים בשבוע שעבר הדרדר מצבו ובשבת השיב את נשמתו כשכל ילדיו נמצאים סביב מיטתו, הגוי מבית החולים הודיע לנכדיו בארץ והם המריאו הלילה לניו יורק למסע הלוויה.

למנוח היה קשר עם האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל. היה תלמיד קרוב של האדמו"ר מריבניץ זצ"ל עמו, היה לומד בחברותא והיה מתייעץ עמו על כל צעד ושעל.

היה בקשר טוב עם גדולי ישראל מארץ הקודש. קשר מיוחד היה לו עם הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל וכן עם יבלחט"א הגרב"ד פוברסקי ראש ישיבת פוניבז'.

לפרנסתו עסק בעסקי החשמל והתגורר במונסי, שם קבע את מקומו בבית הכנסת 'תפארת גדליהו', והיה משכים ומעריב בקביעת עיתים לתורה דבר יום ביומו.

אחד מבני משפחתו סיפר ל'בחדרי חרדים', כי למרות שילדיו קנו לו חלקה בישראל סירב להיטמן בישראל וביקש שלא יטרחו עבורו והוא ייטמן בארה"ב.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך חמשה עשר ילדים בנים בנות חתנים וצאצאים בינהם בנו בכורו הרב הגאון רבי אהרן טאבק רב קהילת אברכים במונטריאול וכן בניו הנגידים ממחזיקי עולם התורה ר' יוסל ר' אלימלך ר' משה ר' קלמן ועוד.

הלוויה מחר (ראשון) בשעה 10:30 שעון ניו יורק מבית המדרש 'תפארת גדליהו' במונסי לבית החיים בעיר שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
מונסי רבי אליהו טאבק יוסל טאבק נגידים הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד