י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מול מאות האנשים • הרב הפתיע: "אני פורש מתפקידי"

רגע לפני שהחזן החל את אמירת הסליחות, רבה הראשי של העיר רמת גן הפתיע ואמר: "אני פורש מתפקידי" • 'בחדרי' עם תיעוד וידאו

צילום סטילס: הרב יעקב אריאל
צילום סטילס: הרב יעקב אריאל



כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים': במעמד הסליחות הראשונות שהתקיימו הערב (מוצאי שבת) בבית הכנסת הגדול ברמת גן, הודיע הרב הגאון יעקב אריאל על פרישה מרבנות רמת גן, לדבריו, "אני עוזב את התפקיד אבל לא את הכשרות ולא את התושבים". אמר הרב בדרשתו לפני הקהל שהתאסף טרם אמירת הסליחות. 'בחדרי חרדים' עם תיעוד בלעדי.


ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי סיבת הפרישה היא העובדה שבעוד חודשיים, בתאריך י"א חשוון תשע"ח ימלאו לרב 80 שנה, וכי על פי החוק, רק הרבנים שנבחרו לתפקידם עד לשנת 1974 רשאים להמשיך לכהן בתפקידם ללא הגבלה עד לפטירתם ובשכר מלא, אך הרבנים שנבחרו לאחר מכן – יאלצו לעזוב בגיל 75 או בגיל 80 אם האריכו את תפקידם.

הרב אריאל החל את תפקידו כרב העיר רמת גן בשנת ה'תש"ן – 1990, והוא נחשב מגדולי רבני הציונות הדתית. בעבר הוא התמודד על משרת הרב הראשי לישראל, ולאחר מכן למועצת הרבנות הראשית – אך הוא לא נבחר לתפקידים.

גם בשנת 2013 הוא התמודד על משרת הרב הראשי לישראל, בעקבות זאת עלתה יוזמה בכנסת לשנות את החוק הקיים המגביל את גילו של הרב הראשי, כיוון שהרב אריאל כבר עבר את גיל ה-70.

לבסוף, בעקבות כך, שהרב דוד סתיו התמודד מולו ולא נאות להסיר את מועמדותו – הרב אריאל פרש מנשיאות ארגון רבני צוהר. כאמור, הערב, הוא הכריז על כוונתו לפרוש ממשרת רבנות העיר רמת גן.

רמת גן הרב יעקב אריאל רבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד