ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

בתגובה לתיעוד שנחשף ב'בחדרי': "כבודה של השבת נרמס, חוסר אכפתיות של רכבת ישראל"

בעקבות התיעוד השלישי במספר שפורסם אמש ב'בחדרי חרדים', הח"כים מגיבים ומפנים את האש לעבר 'רכבת ישראל' • ליצמן ב'המודיע': "כבודה של שבת קודשינו נרמס בשל חוסר אכפתיות מצד רכבת ישראל" • מלכיאלי: "חמור ובלתי מתקבל על הדעת"

עבודות הרכבת. צילום: פלאש 90
עבודות הרכבת. צילום: פלאש 90



בעקבות תיעוד הווידאו שנחשף אמש ב"בחדרי חרדים", שבו נראים עבודות התחזוקה של רכבת ישראל בעיצומה של השבת, הבוקר, מפרסם עיתון 'המודיע' כותרת חריפה נגד רכבת ישראל. העיתון מביא את דבריו של שר הבריאות יעקב ליצמן שנזהר שלא לתקוף את הממשלה ואת העומד בראשה אלא ממקד את האש לכיוונה של רכבת ישראל.התיעוד שנחשף אמש ב'בחדרי חרדים'

בעיתון נכתב בעומד הראשון: "מתוך התעלמות מוחלטת מכל הבקשות, ההבטחות וההצהרות ולמרות ההתחייבות שלא תהיננה עבודות, לפחות עד אחר החגים, שוב חוללה שבת קודש בעבודות יזומות של רכבת ישראל. הפעם מדובר בעבודות תשתית עבור הרכבת המהירה לירושלים".

בהמשך נכתב כי "למגינת לב, אכן נערכו העבודות של חילול שבת בפרהסיה. גם בשבת האחרונה של השנה, היא שבת סליחות. היום הגדול של סליחה ותשובה של בית ישראל, הפך להיות על ידי הממשלה ליום של הוספת חטא על פשע רחמנא ליצלן".

כאמור, מובאים דבריו של שר הבריאות ליצמן ש"מחה על קיום עבודות אלו" - ואמר כי "כבודה של שבת קודשינו נרמס בשביל חוסר אכפתיות מצד רכבת ישראל והממונים עליה. אין כל צורך בעבודות אלה דווקא בשבת ואנו נחושים בדרישה להפסקתן לאלתר, בהתאם להכוונת גדולי ישראל".

ליצמן התנסח בזהירות ולא הטיל את האחריות על ראש הממשלה בנימין נתניהו או השרים ישראל וחיים כץ. זאת לאחר שלדברי הח"כים החרדים, נתניהו היה קשוב אליהם בפגישה האחרונה שהם קיימו עמו לפני נסיעתו לאמריקה ולאמריקה הלטינית.






כעת, הח"כים פועלים על פי החלטת שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה, על פיהן, יש להסדיר את הפסקת חילולי השבת – בחקיקה, וכפי שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים".

אמש, לאחר פרסום תיעוד העבודות בשבת, אמר חבר ועדת הארבעה, חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי ל'בחדרי חרדים' כי "יש התחייבות מפורשת של מנכ"ל משרד הרווחה אביגדור קפלן לנו נציגי וועדת הארבעה, שלא יבצעו עבודות בשבת".

מלכיאלי הוסיף ל'בחדרי חרדים' כי "עניין העבדות בשבת הוא חמור ובלתי מתקבל על הדעת כלל כל השנה, ובפרט בשבת אחרונה של השנה. אנחנו נפנה למקבלי החלטות להבין איך דברים כאלו מתרחשים, ולא ניתן לדברים לעבור בשתיקה".
שבת יעקב ליצמן חילולי השבת המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד