י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

החורים ב"נטו תינוקות" של כחלון: "זה כמו להוזיל חיתולים - למעט האגיס ופמפרס"

שר האוצר הודיע כי יבטל את המכס על משקפיים, אולם על מותגי המשקפיים הבינלאומיים המוכרים כלל אין מכס • מוצצים ובקבוקי תינוקות מיובאים יוזלו, אך השר לא מטפל בהוצאות הגדולות באמת – כמו מזון תינוקות

החורים ב"נטו תינוקות" של כחלון: "זה כמו להוזיל חיתולים - למעט האגיס ופמפרס"



החורים הגדולים בתוכנית "נטו תינוקות" נחשפים. שר האוצר, משה כחלון, הודיע כי בימים הקרובים יבטל את המכס על מוצרי תינוקות, משקפיים ומסגרות משקפיים. אולם בדיקת TheMarker מגלה כי רוב מותגי המשקפיים כלל לא יוזלו בעקבות המהלך, וגם במוצרי תינוקות ההוזלה תהיה קטנה ורלוונטית למוצרים שאינם מהווים את מרבית ההוצאה החודשית של זוגות צעירים.

כך, בעוד שההודעה של שר האוצר מדברת על ביטול המכס בשיעור 12% על משקפיים ומסגרות למשקפיים, על מותגים בינלאומיים מוכרים רבים מהמשקפיים והמסגרות הנמכרות בישראל כלל אין כיום מכס. מכס קיים על משקפיים ומסגרות המיוצרים בסין ונמכרים בלאו הכי במחירים נמוכים יחסית, ולא על כאלה המיוצרים באירופה ומהווים חלק גדול מהמוצרים היקרים.

"הבשורה של שר האוצר מוזרה כי פרט למשקפיים שמיובאים מסין אין מכס על משקפיים, אז מה בדיוק הבשורה פה?" שואל בכיר באחת מחברות המשקפיים הגדולות. "זה נורא פופוליסטי להגיד שמשקפיים יהיו בלי מכס, אבל למותגים שמהווים את רוב השוק כמו רייבאן, פראדה, דולצ'ה אנד גבאנה, אוקלי, גוצ'י, דיור, קררה ועוד – זה לא רלוונטי בכלל. זה כמו להוזיל חיתולים, למעט האגיס ופמפרס". לדבריו, "ביטול המכס רלוונטי רק למוצרים הזולים, כמו קרולינה למקה והמותגים הפרטיים של רשתות המשקפיים, שגם כך נמכרים במחירים נמוכים".

אורן בר-גיל, סמנכ"ל השיווק של רשת קרולינה למקה, אומר כי "מכיוון שהמשקפיים שלנו מגיעות מסין, מחיריהם יוזלו – אבל בשיעור נמוך בהרבה מ-12%. זאת משום שאנחנו משלמים 12% על מעלות הקנייה ולא על מעלות המכירה. אולי תהיה הוזלה של 5% אבל אני לא יכול לחשב במדויק עד שנראה את הצו".

עם זאת , לדברי יעקב הלפרין, מנכ"ל ובעלי אופטיקה הלפרין, הורדת המכס תשפיע על רוב המוצרים אצלו ברשת. "זה מהלך שהובלתי. דפקתי על הרבה דלתות עד שהגעתי לשר הכלכלה אלי כהן שהבין שיש פה עוולה נוראית כיוון שהצורך במשקפיים הוא מולד, זו לא בחירה". לדבריו, ההוזלה אצלו ברשת תהיה מיידית אחרי שייחתם הצו שמבטל את המכסים. "מדובר ב-90% מהמוצרים אצלי ברשת".

בכל הנוגע למוצרי תינוקות, יבוטל מכס על מוצצים ופיות לבקבוקים, בקבוקים, כיסאות אוכל, הליכון ונדנדה לתינוק (12%), וכן על מנשאים לתינוקות (6%).

לאחרונה נחשף ב-TheMarker כי למרות הצהרות משרדי הכלכלה והאוצר, תרכובות מזון לתינוקות (תחליפי חלב אם) לא יוכנסו לפיקוח. בנוסף, בעוד ששר האוצר עמד בהבטחתו לבטל את המכס על נעליים ומוצרים סלולריים, המכס על בגדי תינוקות לא בוטל, ככל הנראה משום שנתקל בהתנגדויות של יצרני בגדים מקומיים, ובשל החשש של רשות המסים כי אכיפת הפטור ממכס על בגדים אלו בנפרד מבגדי מבוגרים תהיה מורכבת.

חני טרנר, בעלים ומנכ"ל של חברת הנסיך הקטן, יבואנית טומי טיפי לישראל, אומרת כי אם המכס יבוטל, הבקבוקים והמוצצים של טומי טיפי יוזלו בכ-12%. "לדעתי יבואנים אחרים לא יורידו את המחירים, אבל אנחנו נוריד". לדבריה, כדי להביא להוזלה משמעותית יותר על מוצרי תינוקות ועל מוצרים מיובאים בכלל, יש לטפל בעלות הגבוהה של בדיקות מכון התקנים. "יבואנים משלמים בכל משלוח 4,000 שקל על כל סוג מוצר שהם מביאים – על בקבוק, אביזרי האכלה, מוצצי לטקס, מוצצי סיליקון ועוד. זה מביא למצב שעל כל קונטיינר שמביאים משלמים כ-20 אלף שקל בממוצע רק על תקינה. אנחנו עוד נחשבים יבואן מצטיין עם מסלול ירוק, אז אנחנו משלמים על בדיקות אחת לשני משלוחים. מדובר בעלות שיכולה להגיע ל-10% ויותר מעלות המוצר".
נטו תינוקות מזון תינוקות משה כחלון מכס על מוצרי תינוקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד