י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

קולפלנט קיבלה הזמנה ראשונה לדיו ביולוגי להדפסת איברים - המניה מטפסת

ההזמנה, בהיקף של מאות אלפי שקלים, היא מחברת ביוטכנולוגיה גדולה ומובילה בתחומה • בעקבות הדיווח עולה מניית קולפלנט במחזור גדול פי ארבעה מהמחזור היומי הממוצע במניה

מדפסת תלת מימד לרקמות של קולפלנט
מדפסת תלת מימד לרקמות של קולפלנט



חברת קולפלנט קיבלה הזמנה ראשונה, בהיקף של מאות אלפי שקלים, לאספקת דיו ביולוגי מבוסס קולגן אנושי שפותח על ידה. קולפלנט תספק את הדיו הביולוגי לצורך הדפסה תלת ממדית של איברים מצילי חיים. ההזמנה - שתסופק ברבעון הרביעי של 2017 - היא מחברת ביוטכנולוגיה גדולה ומובילה בתחומה, שנמצאת במגעים עם קולפלנט לגבי שיתוף פעולה בפיתוח טכנולוגיה להדפסה בתלת ממד של איברים מצילי חיים.

קולפלנט - שמנוהלת על ידי יחיאל טל - מנהלת מגעים עם חברות בינלאומיות מובילות שפועלות בתחום הדפסת איברים ורקמות, במטרה לבסס את הדיו הביולוגי שפיתחה כמרכיב משמעותי בתהליך ההדפסה. מניית קולפלנט עולה כעת ב-4.4% במחזור גדול פי 4 מהמחזור היומי הממוצע במנייה, בעקבות הדיווח על קבלת ההזמנה הראשונה לדיו ביולוגי.

קולפלנט, שהוקמה ב-2004, מפתחת על בסיס מחקריו של פרופסור עודד שוסיוב קולגן אנושי בהנדסה גנטית של צמח הטבק. קולגן הוא החלבון הדומיננטי בגוף האדם - כ-25% מסך החלבונים. מדובר בחלבון מבני, שמהווה רכיב עיקרי בסיבים וברקמות חיבור רכות וקשות, כמו סחוס, גידים, עור, רצועות ועצמות. היתרון בקולגן של קולפלנט על פני קולגן מהחי הוא בבטיחות המשופרת: הוא אינו כרוך בסיכון של העברת מחלות, תאים אנושיים גדלים עליו מהר יותר, הוא הומוגני יותר מקולגן המופק מהחי ואינו מעורר תגובה חיסונית.

כחלק משיתופי הפעולה שמקדמת קולפלנט עם חברות בינלאומיות, נבחנות פורמולציות שונות של דיו ביולוגי ליישומים שונים, מתוך הערכה שחלבון הקולגן הוא המרכיב הבסיסי ומשמעותי ברקמות החיבור בגוף האדם ולכן הוא אבן בנייה טובה ליצירת דיו ביולוגי (ביו-דיו) ליצירת פיגומים תלת ממדיים בשילוב עם תאים אנושיים או חלבוניים רפואיים למטרות ריפוי.

על פי נתוני משרד הבריאות האמריקאי, מספר הממתינים בארה"ב להשתלת איברים קריטיים להצלת חיי אדם כמו כלייה, כבד ולבלב מסתכם ב-117 אלף, ורשימת הממתינים גדלה מדי שנה. הביו דיו הוא מרכיב משמעותי בשוק ההדפסה הביולוגית התלת ממדית, שמוערך ב-1.8 מיליארד דולר ב-2022, וצפוי לצמוח משמעותית עם הבשלת טכנולוגיית ההדפסה.
מדפסת תלת מימד דיו ביולוגי הדפסת איברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד