י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צפו: החסידים הפגינו במחאה על מעצר נכד האדמו"ר

חסידי תולדות אברהם יצחק קיימו תהלוכת מחאה בירושלים על המשך מעצרו של נכד האדמו"ר בכלא צבאי, בעקבות עריקות ממושכת • תאריך סיום ימי המחבוש של העצור חל בראש השנה, אולם בשל נהלי צה"ל, הוא ישוחרר כבר בערב החג • לאחר מספר שעות הורה האדמו"ר לפזר את ההפגנה: "יחזור לתלמודו - יצאנו ידי חובת מחאה"

צפו: החסידים הפגינו במחאה על מעצר נכד האדמו"ר
יונתן זינדל פלאש 90



לאחר מספר שעות של הפגנה בירושלים במהלכה נעצרו לפחות שמונה חשודים בהפרת הסדר ותקיפת שוטרים, האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק הורה לפזר את ההפגנה - "יחזור לתלמודו - יצאנו ידי חובת מחאה".

הפגנה נערכה בעקבות המשך מעצרו של נכד האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בכלא צבאי על עריקות ממושכת. החסידים ערכו עצרת בכיכר השבת ומשם צעדו לעבר לשכת הגיוס.

בעקבות ההפגנה בהשתתפות מאות מחסידי תולדות אברהם יצחק, תולדות אהרן ואחרים, כיכר השבת ירושלים נחסמה לתנועה עד לסיומה. המפגינים התעמתו עם כוחות המשטרה באזור רחוב שרי ישראל, שם פעלה המשטרה באמצעות פרשים ומכתזי"ת על מנת לפזר את המפגינים.

במהלך פיזור המפגינים, המכת"זית התיזה מים לעבר אלה שישבו על הכביש ואלו נרטבו לחלוטין. שוטרים נראו גוררים את המפגינים כשהם רטובים עד לשד עצמותיהם. בנוסף, במהלך הפיזור החליק אחד הפרשים המשטרתיים.

ממשטרת ירושלים נמסר כי עד כה נעצרו שניים החשודים בהפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים, במהלך חסימת צומת הרחובות שרי ישראל מלכי ישראל, תוך שהם יושבים על הכביש ומונעים מכלי הרכב לנסוע.


צילום: א.כהן קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשל נהלי צה"ל, מכיוון ויום סיום 20 ימי המחבוש מסתיימים ביום הראשון של ראש השנה, נכד האדמו"ר ישוחרר בערב החג. "גם אם יום שחרורו היה חל בשבת, הוא היה היה משתחרר בערב החג" אומר ל'בחדרי חרדים' פרקליטו עו"ד שטאובר, עורך דין צבאי.

למרות דברים אלה, נמסר מלשכתו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, כי בעקבות פנייתו ללשכת שר הביטחון מר אביגדור ליברמן, סוכם כי נכדו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק ישוחרר מהכלא הצבאי עד ראש השנה".

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', נכד האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק נעצר ביום רביעי לפני שבוע וחצי בנמל התעופה בן גוריון עם שובו מארצות הברית והועבר למשטרה הצבאית, לאחר שלא התייצב לרשויות צה"ל.

בדיון שנערך בעניינו למחרת מעצרו, הוא נשפט ל-20 ימי מחבוש - כך שבאת ימי ראש השנה הוא יעשה בכלא הצבאי. בבוקר יום שישי למחרת, נכנסו עסקני החסידות לסב האדמו"ר, שביקש כי במוצ"ש יצאו הסעות לכלא 6 שם שוהה האברך במעצר. בהודעה שנמסרה בקו המידע הפנימי הודיעו כי לאחר ההבדלה, יצאו אוטובוסים מאורגנים לכלא 6 על מנת לחזק את האברך ולערוך במקום סעודת מלווה מלכה - והחסידים ביצעו.

לאחר שחלף למעלה משבוע מאז מעצרו, כשראש השנה הולך ומתקרב, הודבקו מודעות במאה שערים הקוראות "למלחמה" בעקבות המשך מעצרו. "בחורי ישראל מובלים לשמד באין מפריע, ויום יום מובלים בחורי ישראל למרתפי הכלא הצבאי".

במודעה מציינים כי נכד האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, מצטרף "לכארבעים בחורים ואברכים שכבר נמקים במאסר, על רצונם לשמור את יהודותם". האם מספר העצורים נכון? כנראה שלא. "אין המדובר במעצר חריג או ב'תקלה' שלא הצבא, מדובר בתכנית מכוונת והמטרה סומנה מראש!" נכתב במודעה.

במודעות נוספות שהודבקו באזור מאה שערים, קראו ל"הפגנת זעם" ביום ראשון הקרוב בשעה 13:15 בכיכר השבת, בו ישא דברים הסב, האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, "ומשם בהמונינו באש קודש אל עבר לשכת הגיוס שם השמד, למען מסירות נפש!", נכתב במודעות.

בשבת הוכרז בבית המדרש של חסידות 'תולדות אהרן' על ידי הגבאי הרה"ח רבי גבריאל שישא כי בהוראת האדמו"ר "יש לצאת ולהפגין בעקבות מעצרו של נין האדמו"ר מ'תולדות אהרן' זצ"ל".

עודכן בשעה 17:10

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90















כיכר השבת תולדות אברהם יצחק גיוס הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד