י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"נדהמתי": המקובל נגד תופעת "מלכות היופי"

על רקע פתיחת ההרשמה לתחרות מלכת היופי, הרב נתנאל שריקי קורא לבנות ישראל לא לקחת חלק: "לא ניתן לזעוק לשוויון מגדרי בעוד יש מי שהופך את תחרות מלכת היופי לפסטיבל לאומי – לבנות ישראל מגיע לשאוף ליותר"

המקובל הרב נתנאל שריקי
המקובל הרב נתנאל שריקי



בדרשתו השבועית בפני תושבים בנתיבות וערי הסביבה התייחס הרב שריקי לתחרות מלכת היופי המתקיימת אחת לשנה. הרב שיתף בביקורה של אישה אשר סיפרה לו בעצב רב כי ביתה בדיכאון עמוק בשל אי קבלתה לתחרות "מלכת היופי לשנת 2018", שההרשמה אליה החלה לא מזמן.



"הגיעה אלי אישה שסיפרה לי שביתה בדיכאון עמוק עקב אי קבלתה לטקס תחרות מלכת היופי בשל אי עמידתה בתנאי התחרות", סיפר הרב. "לתדהמתי הבנתי לראשונה שתחרות מלכת היופי שהפכה לאירוע לאומי מעודדת ילדות צעירות לשאוף להיות יפות בעוד החיים פורשים בפניהן אפשרויות רבות ואינסופיות. האדרת היופי והנתונים הפיסיים של האישה בישראל של שנת 2017 זה דבר מגוחך. כיצד ניתן לשאוף לשוויון מגדרי במדינה שמאדירה את הסגידה לנתונים הפיסיים של ילדות צעירות? כיצד ניתן לצפות מבנות צעירות לשאוף להישגים משמעותיים מלבד יופי, גובה ורוחב כשיש מערכת משומנת כזו שמעודדת אותן להעמיד עצמן ל?משפט היופי"? האדרת היופי והנתונים הפיסיים של האישה זה הדבר שהכי פוגע בה.

"במדינה מתקדמת כישראל המתיימרת להיות שוויונית – לא הגיוני שעדיין מתקיימת תחרות ארכאית ומבזה כתחרות מלכת היופי – בנות – תשאפו ליותר כי אתן יכולות לעשות הכל – אני קורא לכן, בנות ישראל – הדירו רגליכן מתחרות זו"
מלכות היופי המקובל נתנאל שריקי טקס מלכת היופי הדרת נשים צניעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד